شناسهٔ خبر: 22662695 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

احداث شش هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

منبع: مهر

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: کمیته امداد کشور ساخت شش هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را تعهد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق،‌ پرویز فتاح عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زیرساخت‌های مناسبی در هرمزگان طی دهه‌های اخیر ایجاد شده است، اظهار داشت: زمانی در شهرستانی‌ همانند بندرلنگه بیاد داریم که آب به صورت جیره‌بندی توزیع می‌شد و شهرهای دیگر استان نیز از چنین مشکلات زیرساختی رنج می‌بردند.

وی با بیان اینکه هرمزگان، استانی متفاوت و دارای بنادر، جزایر، صنایع و مجتمع بندری شهید رجایی است، اضافه کرد: در حال حاضر در استانی همانند هرمزگان تمام تمرکزمان را بر روی مبحث مسکن و اشتغال مددجویان گذاشته‌ایم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی اضافه کرد: بیشترین مشکل مسکن برای مددجویان در شهرهای استان به ثبت رسیده که در این راستا باید هزار و ۵۰۰ واحد مسکن جدید برای مددجویان مستاجرنشین و یا فاقد خانه تهیه و تامین شود که تحقق این هدف دور از انتظار و توان مدیریت کمیته امداد استان نیست.

فتاح در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در سفرهایی که در ماه‌های گذشته به قشم و هرمز داشته‌ایم با توجه به شرایط ویژه این ناحیه از استان، طرح‌هایی ویژه‌ای را مدنظر داریم که در این راستا از استانداری خواسته‌ایم نسخه‌های توسعه‌ای این مناطق را برای ما تهیه و ما نیز محدویت‌های تسهیلاتی برای این مناطق را با هدف توسعه پایدار و رفع مشکلات مددجویان برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از محل اعتبارات بانکی و در پی مصوبه مجلس متاثر از ابلاغیه دولت، سهمی که برای هرمزگان برای واگذاری تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی در نظر گرفته شده برابر با ۷۱ میلیارد تومان است، یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ۲۷ میلیارد تومان از این اعتبار برای هرمزگان جذب شده که امید داریم تا پایان سال با تهمیدات اندیشیده شده مابقی این سهم نیز در استان جذب شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: سال گذشته با استفاده از این تسهیلات، سه هزار فرصت شغلی در استان هرمزگان ایجاد شد که امسال نیز می‌توان این رقم را به سه هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی رساند.

وی از استاندار و مردم هرمزگان به طور ویژه به دلیل کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: حضور مردم استان هرمزگان از مناطق مختلف و حجم کمک‌رسانی مردم این استان به مناظق زلزه‌زده دور انتظارات و تخمین‌ها بود و باید دست این مردم را بوسید.

این مقام مسئول با بیان اینکه کمیته امداد کشور ساخت شش هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را تعهد کرده است، افزود: امروز مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از تقبل هزینه ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه توسط خیران این استان خبر داد که این امر می‌تواند کمک شایانی به مردم منطقه زلزله زده کند.

نظر شما