شناسهٔ خبر: 22662692 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

شنیده‌های سیتنا از جلسه‌ی هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران؛ مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمان در گفت‌وگو با سیتنا:

استفاده‌ی حداکثری کشور‌ها از فرصت‌های فضای مجازی (+فیلم)

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان، گفت: همه کشورها به دنبال استفاده حداکثری از فرصت ها و توسعه فضای مجازی و ایجاد رفاه برای مردم خود هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، پنجمین کنفرانس جهانی فضای مجازی به میزبانی دهلی نو گشایش یافت. در این کنفرانس دو روزه حدود 5 هزار نفر ازبیش از 100 کشور جهان حضور دارند.

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت: امروزه فناوری دیجیتال و فضای مجازی به عنوان یک ابزار بزرگ و مهم در اقتصاد ،تجارت و آموزش مطرح است.

وی با اشاره به اینکه اکنون هند در عرصه فضای مجازی و دیجیتال با کشورهای توسعه یافته رقابت می کند، افزود: در این کنفرانس چهار موضوع فضای مجازی و رشد، توسعه دیجیتال و فضای مجازی برای امنیت و دیپلماسی را بررسی خواهیم کرد.

موضوع اصلی این کنفرانس فضای مجازی امن برای همه و برای توسعه پایدار است. 27 وزیر از جمله «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در این کنفرانس حضور دارند.

«آذری جهرمی» با اشاره به اینکه انقلاب صنعتی چهارم و اقتصاد درحال رشد دیجیتال در حال وقوع است، گفت: همه کشورها به دنبال استفاده حداکثری از فرصت ها و توسعه فضای مجازی و ایجاد رفاه برای مردم خود هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مشکلات امنیتی در فضای مجازی گفت: استفاده گروههای تروریستی از فضای مجازی، پخش نفرت عمومی و موضوعات غیر اخلاقی و حریم خصوصی در فضای مجازی از موضوعاتی است که در این کنفرانس شرکت کنندگان به آن توجه می کنند.

آذری جهرمی افزود: در سخنرانی خود در این کنفرانس برنامه ها و دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در توسعه فضای مجازی و همچنین مشکلات و دغدغه ها را مطرح خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون حدود 3.5 تا 4 میلیارد نفر در جهان به اینترنت دسترسی دارند، تصریح کرد: در چهار سال گذشته میزان دسترسی شهروندان به اینترنت پهن باند رشدی 10 برابری داشته است و اکنون حدود 42 میلیون نفر در ایران به اینترنت پهن باند دسترسی دارند.

نظر شما