شناسهٔ خبر: 22662688 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لاریجانی در بدو ورود به تهران:

تعیین ساز و کارهایی جهت پیشبرد ثبات و امنیت درمجمع مجالس آسیایی/ نقش برجسته ایران در مبارزه با تروریسم

تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ساز و کارهایی برای پیشبرد ثبات و امنیت در مجمع مجالس آسیایی تعیین شد و این اجلاس می‌تواند باعث هم‌افزایی در حوزه ثبات و امنیت آسیا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خانه ملت، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در دهمین مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی به ترکیه سفر کرده بود، عصر امروز - پنجشنبه - به تهران بازگشت در جمع خبرنگاران گفت: امروز نگاه‌ها به سمت آسیا است بنابراین وجود ثبات در آن مهم می باشد.
وی درباره مجمع عمومی مجالس آسیایی افزود: حوزه امنیت در این اجلاس مورد بررسی قرار گرفت و ساز و کارهایی برای پیشبرد هم افزایی‌ها در اوضاع امنیتی مطرح شد، همچنین در این اجلاس کمیته‌های مختلفی تشکیل شد که پیشنهادهایی از نظر سیاسی و امنیتی دادند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این اجلاس، موضوع فلسطین مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: مبارزه با تروریسم بسیار مهم است و از این جهت نقش ایران بسیار برجسته بود که همزمان با سرکوب داعش در سوریه و عراق واقع شد و نگاه‌ها به سمتی بود که مذاکرات برای این موضوعات بسیار مفید است.
وی افزود: همزمان اجلاس سوچی نیز در حال برگزاری بود که امیدواریم همکاری‌ها در آسیا در جهت آبادانی و توسعه کشورها باشد.
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کشورهای حاضر در این اجلاس به مناسب زلزله غرب کشور ادای احترام کردند، اظهار داشت: به کمیسیون برنامه و بودجه گفته‌ایم در طرح اصلاح بودجه -که هم اکنون در کمیسیون مطرح است- کمک‌هایی از طریق اختصاص برخی ردیف‌ها برای زمین‌لرزه غرب کشور صورت گیرد که در روزهای آتی در مجلس بررسی شود.
سیام**1058*1724*خبرنگار: محمد افضلی* انتشار: حسین فتح الهی

انتهای پیام /*

نظر شما