شناسهٔ خبر: 22662568 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ثبت افزون بر 3 هزارفقره اموال دولتی استان در سامانه ثبت املاک دولت

ابراهیم کشاورز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مستند سازی املاک دولتی، اظهار داشت: هم اینک برای 2 هزار و 30 ملک منقول و غیر منقول

صاحب‌خبر - ابراهیم کشاورز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مستند سازی املاک دولتی، اظهار داشت: هم اینک برای 2 هزار و 30 ملک منقول و غیر منقول کهگیلویه و بویراحمد سند به نام دولت صادر شده است.
وی افزود: یکهزار و 379مسکن سازمانی دولتی در استان وجود داشته که 726فقره از آن به فروش رفته است.
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور باید همه اموال منقول و غیر منقول دولت سند دار شوند.
مجلس شورای اسلامی تمامی دستگاه های اجرایی را مکلف کرده است که در مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ قانون برنامه ششم توسعه تمامی اموال منقول و غیرمنقول خود را در سامانه جامع اطلاعات اموال غیرمنقول دستگاه های اجرایی (سادا) کردند.
براساس این مصوبه صدور هرگونه مجوز برای واگذاری حق استفاده، تغییر بهره بردار، فروش اموال غیر منقول دولتی بدون ثبت اطلاعات در سامانه مذکور و اخذ شناسه (کد) رهگیری ممنوع است.
در سامانه اموال دستگاه های اجرایی(سامانه سادا)، تمامی دستگاه های اجرایی دولتی می توانند کلیه اسناد و املاک مربوط به خود را ثبت کرده و با اداره کل اموال دولتی و اوراق بهادار در وزارت امور اقتصادی و دارایی در ارتباط باشند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: علیزاده
9868/1662

نظر شما