شناسهٔ خبر: 22662560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

برگزاری همایش یاوران وقف در امامزاده سیدمحمد کججان تبریز، طراحی اپلیکیشن آندرویدی معرفی شهدای مدافع حرم استان آذربایجان شرقی و درخشش واحد مرند در مسابقات سراسری قرآن و عترت از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد رضا خلیلی رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۲ تبریز امروز در همایش یاوران وقف که در محل آستان امامزاده سید محمد(ع) کججانی برگزار شد، اظهار داشت: در طول تاریخ پیامبران و امامان معصوم تاکیدات فراوانی در امر وقف داشته اند که بر همین اساس وقف بعنوان چشمه همیشه جاری مطرح می شود.

وی تبریز را معروف به شهر هیاتهای عزاداری عنوان کرد و افزود: در سطح شهر پروژه های عمرانی زیادی در امامزادگان آغاز شده است که در این مسیر همت مسؤولان و کمک خیرین را طلب می کند. افراد میتوانند بصورت دسته جمعی وقف کنند و در دیگر زمینه ها نیز میتوان وقف کرد که مادیات یک مسیر وقف است.

رییس اداره اوقاف وامور خیریه ناحیه ۲ تبریز با بیان اینکه در طول تاریخ شهر تبریز واقفان بزرگی حضور داشتند، گفت: کسی که وقف میکند پرونده اعمالش تا قیامت باز بوده علاوه بر ثواب اخروی در این دنیا نیز نامی جاودان از خودش به یادگار می گذارد.

اپلیکیشن آندرویدی معرفی شهدای مدافع حرم استان آذربایجان شرقی
اپلیکیشن آندرویدی "بایراق" در راستای معرفی شهدای مدافع حرم استان آذربایجان شرقی به همت دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز طراحی و ارائه شد. این نرم افزار در راستای اشاعه فرهنگ شهید و شهادت و معرفی شهدای مدافع حرم استان به جامعه مخاطب طراحی شده است.

کاربران می توانند با نصب این نرم افزار به زندگینامه، وصیتنامه و گالری تصاویر شهدای مدافع حرم دسترسی داشته باشند. علی برموده دانشجوی رشته فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بوده و عضو بنیاد ملی نخبگان و دارای 2 اختراع ملی و مدرك بین المللی PWK امنیت وب از امریكا است.

گفتنی است، علاقمندان می توانند این نرم افزار را از کانال دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به آدرس telegram.me/priauazar  دانلود کنند. 

پیروی از مکتب قرآنی از ویژگی بارز اشعار استاد باریشماز است
علی جلیلی، نماینده مردم مراغه و عجب شیر درمجلس شورای اسلامی در آیین بزرگداشت شاعر، هنرمند و معلم پیشکسوت آموزش و پرورش مراغه 'پیش کنگره استاد باریشماز' اظهار داشت: تواضع و فروتنی، دوری از لذت های دنیوی، ایمانی راسخ، عقیده ای استوار، شور مذهبی و استحکام عقیده و استفاده از مکتب قرآنی و آموزه های نهج البلاغه از ویژگی های ممتاز استاد باریشماز است.

وی افزود: سرشت و فطرت انسانی وابسته به علوم انسانی است و علوم پایه در تمامی مراحل زندگی و حتی پس از مرگ نیز در تکمیل هویت انسانی تاثیرگذار است. شیوه زندگی و آثار استاد حیدر عباسی با علوم پایه ای درهم آمیخته شده که مطالعه و شناخت این آثارمی تواند الگو وسرمشق مناسبی برای زندگی ما باشد.

همچنین رییس همایش بزرگداشت و تبیین اندیشه های استاد حیدرعباسی نیز در این همایش اظهارکرد: استاد باریشماز را می توان مصلح اجتماعی در عرصه های مختلف شعر، نقاشی، خوشنویسی، ادبیات، فلسفه و عرفان دانست که با آفرینش آثارنمونه و بی بدیل توانسته است در بین علوم و زبان های مختلف آشتی و صلح را برقرار کند.

جلیل اسلامی افزود: شرط رسیدن به خدا نه گفتن به زر و زور و بی عدالتی ها است که استاد حیدر عباسی نسبت به ظلم و بی عدالتی در جهان بی تفاوت نیست و آن را می توان در انتخاب تخلص استاد حیدر عباسی یعنی 'باریشماز' به عینه مشاهده کرد.

درخشش واحد مرند در مسابقات سراسری قرآن و عترت
خانم ادیب‌فر از استادان قرآن واحد مرند توانست در بخش رتبه اول کشوری را در حفظ 10 جزء قرآن کریم کسب کند.

بیست و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور بیش از ۴۵۰ نفر از استادان و دانشجویان به مدت سه روز در رشته‌‌‌های قرائت، تحقیق و ترتیل، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد/935/پ۲۰۴/ب۱

نظر شما