شناسهٔ خبر: 22662556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه تبریز:

دشمن به دنبال گسترش تفکر داعش در کشورهای اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: پایان خلافت خودخوانده داعش با مجاهدت شهدای مدافع حرم تحقق یافت، اما باید مراقب گسترش تفکر داعش در کشورهای اسلامی باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در کارگاه بصیرتی طلاب و دانش‌آموزان شهرستان مرند با عنوان «جایگاه مبارزه با استکبار در فرآیند انقلاب اسلامی» اظهار داشت: هدف اصلی از پیدایش داعش از سوی غرب، مقابله با نفوذ جبهه مقاومت اسلامی بوده است.

وی با بیان این‌که داعش به دنبال تحقق حاشیه امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی بوده است، خاطرنشان کرد: این هدف شوم با تجزیه کشورهایی همچون ایران، عراق و سوریه و همچنین نابودی گروه‌های مقاومت از جمله حزب الله لبنان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر گروه‌های بسیج مردمی پیگیری می‌شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی ایران در اذهان جوانان مسلمان منطقه نهادینه شده است، تصریح کرد: آنچه که امروز بیش از هر زمان دیگری بایستی مورد توجه قرار گیرد، وحدت حداکثری با بهره‌مندی از بصیرت زیر سایه ولایت فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که آمریکا و رژیم صهیونیستی با شکست در فتنه عراق و سوریه در پی ایجاد ناامنی دیگری در منطقه و کشورهای اسلامی هستند، افزود: سرایت فتنه در کشورهایی همچون لبنان و ایران دیگر نقشه شوم غرب است، البته مشابه این توطئه در کردستان عراق با وحدت کشورهای همسایه با شکست مواجه شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که مردم کشورهای اسلامی باید هوشیار بوده و راه نفوذ آمریکا بر کشورها را ببندند، بیان کرد: پایان خلافت خودخوانده داعش با مجاهدت شهدای مدافع حرم تحقق یافت، اما باید مراقب گسترش تفکر داعش در کشورهای اسلامی باشیم. 

امام جمعه تبریز افزود: مبادا مسلمانان و مجاهدان کشورهای ایران، عراق و سوریه در پی شکست داعش چنین خیال کنند که قدرت سلطه به پایان رسیده است، باید آگاه تر از گذشته بود و خود را برای مقابله با توطئه های جدید عربی، غربی و صهیونیستی آماده کنیم.

وی در بخش  دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بسیج به عنوان یک قدرت عظیم در مقابل استکبار جهانی ایستاده است، گفت: اکنون شاهد گسترش مدل بسیج در دیگر کشورهای اسلامی هستیم، که نمونه بارز آن در عراق و با فرمان حضرت آیت الله سیستانی بوده است چرا که آنان به حقیقت پاکی و درستی این نهاد مردمی پی برده اند و متوجه شده اند که توسط این نهاد می توان بر تمامی فتنه های دشمن غلبه کرد.

گفتنی است، کارگاه یک روزه آموزشی و بصیرتی با عنوان «جایگاه مبارزه با استکبار در فرآیند انقلاب اسلامی» امروز به همت ستاد برگزاری نماز جمعه، حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) و سپاه ناحیه مرند در اردوگاه پیام مرند برگزار شد./935/پ۲۰۲/ب۱

نظر شما