شناسهٔ خبر: 22661931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسنیم گزارش می‌دهد

مراسم غبارروبی مزار شهدا در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد

R41346/P1377/S6,51/CT7

مراسم غبارروبی مزار شهدا با حضور عامه مردم، بسیجیان و مسئولان در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، عصر امروز مردم اصفهان همزمان با سراسر کشور برای غباروبی مزار شهدا در گلستان شهدا اصفهان گرد هم آمدند و در کنار بسیجیان و مسئولان قرار گرفته و مراسم غباروبی را برگزار کردند.

مردم اصفهان از ساعات اولیه صبح با حضور در گلستان شهدا و خواندن دعای توسل و زیارت عاشورا حس و حال معنوی را به فضای گلستان شهدا دادند، خانواده‌های شهدا در کنار مردم بر سر مزار فرزندان، همسران و پدران خود حاضر شده و منتظر بودند تا مراسم غباروبی برگزار شود.

اکنون به مناسبت هفته بسیج و به شکرانه پیروزی جبهه مقاومت آئین غبارروبی مزار شهدای پاک و مطهر، قهرمانانی که بدون مدال رهسپار خانه ابدی خود شدند، همزمان با سراسر کشور در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.
دستانی که آغشته به بوی شهدا شد
بسیجیان، سپاهیان و عامه‌ مردم از بدو ورود به گلستان شهدا با خواندن دعای ورود و عرض ارادت بر مزار شهید مدافع حرم حسین آقادادی به سوی مزار شهدا می‌شتافتند و هرکس با گلی در دست به میثاق با شهدای 8 سال دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای گمنام و دیگر شهدا می‌پرداختند.

شور و شوق کودکان نیز به پر رنگ کردن این رویدا کمک می‌کرد، کودکانی که هیچگاه قهرمانان زندگی خود را ندیدند اما زندگی کنونی خود را مدیون فداکاری و ایثار آنها هستند، مادر و پدری که برای فرزندان انقلابی خود دست به خیرات برده‌اند و زندگی خود و فرزندان خود را از بزرگی و از خود گذشتگی آنها می‌بینند، همه و همه به وجود این قهرمانان بی ادعا افتخار می‌کنند.

هر سویی سر برگردانی کسی را گریان می‌بینی، یکی بر مزار فرزند خود و دیگری در حسرت آن، کسی که پس از سال‌ها انتظار کماکان در حسرت چند استخوان فرزند خود است. به هرجا که بروی بر سر قبور یک شاخه گل می‌بینی، قبور فرزاندان روح‌الله نیز با گل و گلدان مزین شده است.

شهدا قهرمان این پیروزی هستند

دختری جوان بی‌تابانه به سوی مزار شهدا می‌رود، او می‌گوید: "در شرایطی هستیم که مدام شهید می‌دهیم، شهیدانی که هم سن من هستند و یا همانند من دانشجو هستند، آنها همانند همه جوانان آرزو داشتند اما برای دفاع از ناموس خود چشم بر همه چیز بستند، دوست داشتم امروز به اینجا بیایم و این حال و هوا را درک کنم".

سجاد نیز می‌گوید: "پیروزی امروز را قطعا مدیون کسانی هستیم که از خود و خانواده‌های خود گذشتند و در راه دفاع از مرز و بوم جان خود را فدا کردند، تمام خانواده‌های شهدا حق به گردن ما دارند و همه شهدا عزیزان ما بوده، هستند و خواهند بود".

ناراحتی از شهیدی که به یادواره نیامد

وارد که می‌شوی گویی به گلخانه آمدی، عطر گل‌های رنگارنگ پیش قدم‌ کسانی است که برای بار دیگر به میثاق با شهدای خود خود آمده‌اند. وحدت دوباره مردم در احترام به شهدا به خوبی از دستان آغشته به گل‌های زرد، قرمز و سفید و صدای زیارت عاشورا بر سر مزار شهدای گمنام مشخص بود.

در این میان مادری با قد خمیده آهسته و متین قدم بر می‌دارد، او مادر شهید ابوالفضل شیروانیان است. شهید شیروانیان متولد سال 1362 از مدافعان حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) بود که داوطلبانه و در هنگام مقابله با تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید.

مادر شهید شیروانیان می‌گوید: ابوالفضل اولین بار برای 45 روز به میدان رفت، بعد از عید فطر که بازگشت ناراحت بود. در یادواره‌ای که در مجتمع خود داشتیم از قراری که برای آوردن شهیدی در اینجا داشت صحبت به میان می‌آورد، متوجه حرف او نمی‌شدیم اما بعدها متوجه شدیم که از اینکه خودش شهید نشده و عکسی از او در میان شهدای دفاع مقدس نیست، ناراحت و غمگین است.

انتهای پیام/

نظر شما