شناسهٔ خبر: 22661799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش:

بهبود کیفیت زندگی دانش آموزان جزو برنامه های آموزش و پرورش است

مشهد-مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح بهبود کیفیت زندگی دانش آموزان در دستور کار این وزارت خانه قرار دارد که  می تواند منجر به کاهش معضلاتی از جمله طلاق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهناز احمدی عصر پنجشنبه در گردهمایی مشاورین امور بانوان ادارات کل آموزش و پرورش که مشهد برگزار شد با اشاره به روند رو به رشد طرح ها در حوزه بانوان اظهار کرد:طرح بهبود وضعیت بهداشتی دانش آموزان دختر  با همکاری دفتر معاونت امور زنان ریاست جمهوری به اجرا در آمد و بسته هایی حاوی کتاب ،لوح فشرده و محصولات بهداشتی در بین جامعه هدف توزیع شد.

وی افزود: طرح آموزش مهارت های ارتباطی از جمله دیگر طرح هایی بود که با همکاری دفاتر مشاوره و انجمن اولیا و مربیان اجرایی شد که هدف آن توانمند سازی دانش آموزان دختر برای برقراری ارتباط با هم سن وسالان و  چگونگی ارتباطات با جنس مخالف بود که متاسفانه امروز به یک معضل بویژه در استان های بزرگ کشور تبدیل شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با تشریح طرح آموزش حقوق و تکالیف به دانش آموزان گفت: این طرح  مورد تاکید ریاست محترم جمهور  بوده و برای حفظ تعادل و توازن و شناخت کافی از همه حقوق و تکالیف شهروندی درمدارس دوره دوم متوسطه پسرانه اجرا شده است.

وی تصریح کرد: پس از شناسایی معضلات به صورت جداگانه در هر استان، طرح افزایش دوام و بهبود کیفیت زندگی در دستور کار  آموزش و پرورش قرار گرفت که  می تواند با افزایش آگاهی ها  منجر به کاهش معضلاتی از جمله طلاق شود.

مدیر کل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید برلزوم استفاده از ظرفیت یادگیری های غیر رسمی خاطر نشان کرد: طرح های اجرایی ما در حوزه بانوان در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و در کنار تمام این طرح ها، برنامه ریزی و سیاست گذاری برای استفاده از پتانسیل مدیریتی زنان انجام شده است.

وی افزود: بر اساس فرموده امام خمینی (ره)دخالت در امور اساسی مملکت به عنوان تکلیف برای بانوان محسوب می شود و امروز زنان ما باید در کنار مردان در سیاست گذاری های عالی شرکت داشته باشند و برای استحکام خانواده نیز گرچه محوریت با بانوان است اما مردان نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.

نظر شما