شناسهٔ خبر: 22661555 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سفیر ایران در امان:

حضور ایران در عراق و سوریه به درخواست بغداد و دمشق است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن در گفت‌وگو با رسانه‌ روسی، اعلام کرد که حضور ایران در سوریه و عراق به درخواست دولت‌های این دو کشور بوده و قانونی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مجتبی فردوسی‌پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در أمان، اتهام‌‌های برخی کشورهای عربی مبنی بر دخالت ایران در امور  سوریه و عراق را رد کرد.

وی امروز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که وجود ایران در سوریه و عراق را بنا به درخواست دولت‌های قانونی سوریه و عراق بوده و قانونی است.

فردوسی پور افزود، هنگامی که هنگامی که ایران برای مقابله با تروریسم در خاک عراق نیروهایی را به این کشور گسیل داشت، از دولت قانونی و منتخب این کشور اجازه گرفت و در سوریه نیز عین این کار اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: حضور ما در این دو کشور قانونی است و این مسئله اخبار منتشر شده مبنی بر ایران اراضی کشورهای عربی یا پایتخت‌های آن‌ها را اشغال کرده است را تکذیب می‌کند.

سفیر ایران در اردن اظهار داشت: آنچه [در مورد حضور ایران] گفته شد، مداخله نیست، ولی باید مفهوم مداخله را مشخص کرد و اینجاست که این سؤال مطرح می‌شود که پادشاهی عربستان سعودی سعد الحریری، نخست وزیر لبنان را در سفری عادی مجبور به استعفا می‌کند، آیا نمی‌توان این اقدام را مداخله نامید؟»

سعد الحریری سیزدهم آبان ماه در اقدامی غیر منتظره تحت فشار مقامات عربستان سعودی، از این کشور استعفای خود را اعلام کرد.

الحریری مدعی شده بود که ایران و حزب‌الله در امور لبنان و سایر کشورهای عربی دخالت می‌کنند و وی تحت این شرایط نمی‌تواند کار کند. وی بعد از بازگشت به لبنان، استعفای خود را به حالت تعویق درآورده است.

انتهای پیام/

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

نظر شما