شناسهٔ خبر: 22661270 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

کدام دفترچه‌های بیمه سلامت در مراکز درمانی خصوصی پذیرش نمی‌شوند؟

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد دفترچه‌های بیمه سلامت که در مراکز درمانی خصوصی پذیرش نمی‌شوند، توضیحاتی داد.

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت در مورد دفترچه‌های بیمه سلامت که در مراکز درمانی خصوصی پذیرش نمی‌شوند، توضیحاتی داد.

به گزارش شفا آنلاین،ایرج‌ حریرچی‌ سخنگو و قائم‌ مقام وزارت بهداشت‌(Ministry of Health)اظهار کرد: بر اساس مصوبه‌ مجلس شورای اسلامی‌ افرادی که تحت پوشش بیمه‌ رایگان‌ سلامت‌ ایرانیان‌ قرار دارند‌ برای صرفه‌جویی‌ در منابع‌ حوزه‌ سلامت کشور فقط‌ می‌توانند‌ خدمات را از مراکز‌ و بیمارستان‌های دولتی‌ بر حسب‌ تعرفه‌ ابلاغ شده‌ به وسیله‌ وزارت بهداشت دریافت کنند.
مراجعه کننده‌ها به بیمارستان‌های خصوصی توانایی پرداخت حق بیمه را هم دارند

 وی عنوان کرد: افرادی که توانایی‌ پرداخت‌ مابه‌التفاوت‌ هزینه‌های درمان برای دریافت‌ خدمات بهداشتی – درمانی در بخش‌ خصوصی‌ را دارند‌ پس از نظر مالی توانایی پرداخت‌ حق بیمه ناچیزی را هم دارند. همه با پرداخت 7 درصد از حداقل‌ حقو‌ق وزارت کار‌ می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ قرار بگیرند و در بخش‌های دولتی و خصوصی‌ خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کنند‌.

 سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه‌ مانند گذشته  بیمه‌شدگان با بیمه سلامت‌ رایگان‌ ایرانیان‌ می‌توانند‌ خدمات بهداشتی‌ و درمانی از بخش‌ دولتی و خصوصی دریافت‌ کنند، عنوان کرد: بیمه‌شدگان‌ اقشار‌ خاص‌، افراد‌ تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، کارکنان دولت‌ و خانواده شهدا‌ می‌توانند‌ با استفاده از بیمه رایگان‌ سلامت ایرانیان‌ از بخش‌های خصوصی‌ و دولتی، خدمات بهداشتی و درمانی‌ دریافت‌ کنند‌.

حریرچی‌ یادآور شد: افراد تنها با پرداخت ماهیانه‌ 20 هزار تومان‌ می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ قرار بگیرند و برای خود دفترچه‌ درمان‌ دریافت‌ کنند‌ که با آن در بخش‌های دولتی و خصوصی‌ از خدمات بهداشتی و درمانی با تعرفه‌ ابلاغی‌ وزارت بهداشت‌ استفاده کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما