شناسهٔ خبر: 22661261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسیج باید سرزنده‌تر از سابق باشد/ مشکلات زلزله‌زدگان حل شود

آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر تقویت ارتباط بسیج با حوزه علمیه،‌ گفت: بسیج باید سرزنده‌تر از سابق باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  این استاد برجسته حوزه در دیدار سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تقدیر از فعالیت‌های سازمان بسیج گفت: توضیحات نشان می‌دهد که نقطه‌های اصلی درد را کاملا پیدا کردید و به سراغ درمان رفتید، شناخت مشکلات و دردها، نیمی از معالجه است.

وی با اشاره به پیروزی محور مقاومت بر تروریست‌های داعش افزود: پیروزی‌های اعجاب انگیز اخیر اثبات کرد که مذهب نقش مهمی در پیروزی بر دشمنان دارد، ما می‌دانیم که سپاه، بسیج و نیروهای مسلح بر تفکر مذهبی پایه گذاری شده‌اند.

این مفسر قرآن کریم با بیان این که فعالیت‌های حشدالشعبی و مدافعان حرم نیز بر اساس تفکرات دینی و مذهبی بوده است، اظهار داشت: معلوم می‌شود که اعتقادات دینی خمیرمایه اصلی کار است و دشمن هم چون این را ندارد، نمی‌تواند پیروز شود؛ دشمن بمب اتم دارد اما از این سلاح بسیار موثر بی‌بهره است.

وی ادامه داد: سلاح مهم اعتقادات دینی و مذهبی سبب شد که پیروزی پیدا شود، انگیزه سردار سلیمانی و دوستانشان این است که باید مسلمانان را از چنگ جنایتکاران نجات دهند و باید از شهادت در این راه استقبال کرد.

چادرها جوابگوی حل مشکلات زمستان زلزله زدگان نیست

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به مشکلات زلزله زدگان گفت: زلزله زدگان شرایط بسیاری سختی دارند چرا که چادرها و خیمه‌ها آسیب‌پذیر است، این افراد آسیب دیده در شرایط بارانی مشکلاتی بسیاری دارند، زمستان نیز در پیش است و باید برای زلزله‌زدگان  فکری اساسی کرد.

وی افزود: چادرها جوابگوی حل مشکلات زمستان زلزله زدگان نیست، ما چادرهای بسیاری تهیه کردیم و فرستادیم ولی این کار موقتی است، باید سرپناهی برای افراد به صورت موقت در نظر گرفته شود، اعلام کردند که ۱۵ هزار خانه آسیب دیده اما نمی توان این مقدار خانه را در دو سه ماه ساخت از این رو باید یک سرپناه مطمئن برای زلزله زدگان فراهم کرد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان این که مردم و مسئولان باید برای حل مشکلات زلزله زدگان دست به دست هم دهند، گفت:  اگر فکر اساسی نشود عده‌ای از افراد تلف خواهند شد، تأمین پلاستیک، کاری اورژانسی است اما باید از اورژانس به مرحله موقت رفته و از مرحله موقت به مرحله دائم برویم.

انتهای پیام/س

 

نظر شما