شناسهٔ خبر: 22661152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وقف و رسانه دو مولفه موثر بر یکدیگرند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: وقف و رسانه دو مولفه موثر بر یکدیگر هستند که تاثیرات متقابلی را بر همدیگر دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام رضا صادقی  امروز باحضور در همایش یاوران وقف و رسانه در جمع واقفین استان اصفهان با بیان این مطلب گفت: امروز اهمیت و جایگاه رسانه به عنوان یکی از موثرترین عناصر بر جهت دهی بر فکر و اندیشه مردم بر کسی پوشیده نیست، بنابراین انتظار می رود که رسانه با استفاده از ظرفیت های بسیار زیاد خود در جهت ترویج فرهنگ وقف حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه وقف سنتی دیرینه در تاریخ است عنوان کرد: امروز شاهد این هستیم که وقف های بزرگی که در دوران گذشته از سوی واقفین نیک اندیش انجام شده چه برکات و مبراتی برای کشور داشته و چه فرصت های مناسبی را در اختیار نسل های بعدی در جهت رشد و تعالی قرار داده است.

او یکی از بارزترین مصادیق وقف در جهت رشد و پیشرفت کشور را وقف در زمینه گردشگری مذهبی دانست و گفت: امروز گردشگری مذهبی به عنوان یکی از بارزترین مصادیق جذب گردشگر و در نهایت افزایش سرمایه کشور شناخته می شود، بنابراین وقف در این زمینه می تواند سود بسیاری را در زمینه اقتصادی عاید کشور کند.

او با اشاره به چشمه آب گرم ورتون به عنوان یکی از اماکن گردشگری مذهبی و غیرمذهبی گفت: این چشمه هرساله تعداد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند. این در حالیست که هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان ازسوی واقف این مکان برای ساماندهی به آن پرداخت شده و امروز توانسته سود سرشاری را در حوزه گردشگری مذهبی ایجاد کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان در پایان تکریم از وقف را تکریم از سنت حسنه اسلامی دانست و گفت: این سنت ازسوی رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار مورد سفارش و تاکید بسیار زیادی قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/م

نظر شما