شناسهٔ خبر: 22661118 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

پروژه يافتن بارسلونا

تورج عاطف

صاحب‌خبر -

بازي برگشت بارسلونا با يوونتوس در استاديوم يوونتوس شهر تورين است . بارسلونا با پيراهني به رنگ پيراهن تيم آ ث رم بازي مي کند !. در سيماي بارسلونا نمي توانيم بارسلونا را شناسائي کنيم . مسي روي نيمکت است و نيمار در استاديوم پارک دو پرن با ياران جديدش مشغول آتش بازي در مقابل سلتيک است بارسلونا ديگر آن تيم بدون دفاع بازي رفت مرحله  يک چهارم نهائي ليگ قهرمانان گذشته نيست که در همين ورزشگاه با سه گل مغلوب مي شود اما شباهتي به بارسلونا ندارد تيمي که مي تواند با  بازي درخشان هافبکها و مهاجمين و حتي پشتيباني هجومي مدافعينش لرزه بر اندام حريفانش بيافکند . سيستم تدافعي بارسلونا بهتر کار مي کند اما بارسلونائي که بارسلونا نباشد بي گمان خوشايند هيچکس نيست .
در اخبار آمده است که مسي شرط تمديد قرار دادش را منوط به تقويت تيم کرده است . او نمي خواهد عرصه را به رقيب هميشگي اش رونالدو ببازد . رونالدو دو بار در اين سالها هم ليگ قهرمانان اروپا و هم عنوان بهترين مرد سال جهان را برده است . بارسلونا ديگر آن تيم ستاره ها نيست و مسي براي حضور در بارسلونا نيازمند  ديدن ستاره هائي است که پيراهن هاي بارسلونا جديد را بپوشند .
پس از بازنشستگي ژاوي و انتقال دني آلوز و نيمار و پا به سن گذاشتن اينيستا و افت وحشتناک سوارز و عدم جانشينان شايسته براي ستارگان  بارسلونا نمي تواند از ديد مسي چشم خريداري داشته باشد . پروژه هاي بارسلونا  براي ساختن يک زوج طلائي ديگر چون ژاوي و اينيستا شکست خورده اند و. لوئيز انريکه با خريدن بازيکناني چون دنيس سوارز و گومز و توران .. فقط ميليونها يورو را از دست داد . پروزه خريد وراتي و کوتينيو هم در تابستان گذشته به نتيجه اي نرسيد . نيمار از بارسلونا رفت و عثمان دمبله مصدوم شد و دلفئو و آلکاسر ستاره نبودند رافينيا  و فرمالن مصدوم هستند هر چند بازيکنان بزرگي هم نبودند و...
بارسلونا  بسيار خوب نتيجه گرفته است اما همه مي دانيم حريفان چندان مهمي نداشته است و در مقابل حريف بزرگش رئال مادريد کاملا تسليم بود .والورده مرد آرام بارسلونا حالا مي داند که بايد تيم بارسلونا را دوباره بارسلونا کند آنگونه که حالا گوارديولا در انگلستان  منچستر سيتي را شبيه بارسلونا در اوج کرد.
والورده بايد پروژه ساختن بارسلونا  در زمستان امسال استارت بزند . مسعود اوزيل و کوتينيو اگر به بارسلونا بيايند  به نوعي خلا بازيکنان تکنيکي را در ميانه ميدان پر مي کنند . بازي اوزيل و کوتينيو و حتي گريزمان  در کنار مسي و دمبله واينيستا ... مي تواند  بارسلونا را بار ديگر هويدا کند البته به شرط آن که مديريت ضعيف اين روزهاي بارسلونا موفق به اين انتقالها بشود .

نظر شما