شناسهٔ خبر: 22660657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

به مناسب پایان داعش:

شهیدی که داعش را به ستوه آورد/ ناگفته های همسر و فرزند نخستین شهید مدافع حرم استان کهکیلویه+ تصاویر و صوت

شهید اورنگ به عنوان مستشار نظامی ایران در سوریه برای آزادی دو شهر نبل والزهرا از محاصره 4 ساله تروریست‌ها نقش بسزایی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ،از ابتدای بحرانی که تروریست‌ها در سوریه آغاز کردند، جمهوری اسلامی ایران در یک موضع قدرتمند و مستحکم و به شکلی علنی خود را یار و یاور مردم و دولت قانونی سوریه معرفی کرد؛ در طرف مقابل داعش، جبهه النصره، احرارالشام، جیش الفتح، نورالدین زنکی و چندین و چند گروه تروریستی که در سوریه ویرانی به بار می آوردند و به فجیع ترین شکل ممکن زنان و مردان و کودکان سوری را به قتل رساندند، مورد حمایت آشکار عربستان، قطر، اسرائیل و آمریکا قرار داشتند؛ حمایت این کشورها از تروریستها عمدتا در کمک های مالی و تجهیزاتی خلاصه می شد؛ حال آنکه کمک جمهوری اسلامی ایران به دولت و مردم سوریه علاوه بر اشکال استراتژیک و راهبردی خود، به دلیل قرارگرفتن حرم مطهر حضرت زینب (س) در سوریه و به خاطر آنکه این کشور خط مقدم جبهه مقاومت محسوب می شود، از همان ابتدا رنگ و بویی معنوی به خود گرفت.

با توجه به تجربه جنگ تجمیلی هشت ساله و همچنین زبدگی و کارآزمودگی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران، حضور مستشاری ایران در سوریه موجب شد که به فاصله کوتاهی از اشغال بسیاری از شهرها و شهرک ها به دست تروریستها، بار دیگر ارتش سوریه بتواند ابتکار عمل را بدست بیاورد و مناطق اشغال شده را با کمترین تلفات مجددا آزاد کند؛ چنانکه به گفته بسیاری از صاحبنظران و کارشناسان و همچنین برخی از دولتمردان سوریه، اگر کمک های ایران نبود، امروز امکان حکومت داعش در دمشق وجود داشت.
 
 یکی از ویژگی های کمک مستشاری ایران به سوریه این بود که این کمکها به شکل حضوری در منطقه و میدان نبرد صورت می گرفت؛ این حضور میدانی در منطقه نبرد، بالطبع ریسک پذیری بالایی را از سوی مستشاران زبده ایرانی می طلبید؛ چنانکه در شش سال گذشته و در جریان درگیری های خون بار سوریه، چند سردار معروف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور مستشاری فعال خود در میدان نبرد، در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) و کمک به پیروزی جبهه مقاومت، جان شیرین خود را تقدیم کردند.

شهید سردار ستار اورنگ از فرزندان شجاع استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مستشار نظامی ایران در سوریه برای آزادی دو شهر نبل والزهرا از محاصره 4 ساله تروریست‌ها نقش بسزایی داشت.

وی در سوریه به نیروهای جبهه مقاومت آموزش نظامی میداد و در برخی عملیات ها نیز حضور داشت و به دلیل مهارت بالایی که در تیراندازی برخوردار بود چند تن از داعشی ها خبیث را به هلاکت رساند.

شهید در ادامه عملیات و پس از آزادی محاصره 16 بهمن 94 در عملیات پاک سازی حومه شهر حلب به فیض شهادت نائل آمد.

سردار شهید ستار اورنگ در زمان جنگ جانشین فرماندهی معاونت آموزش تیپ مستقل 48 فتح و آخرین مسئولیت وی فرماندهی تیپ سوم دانشگاه امام حسین(ع) بود و به عنوان فرمانده نمونه از دست مقام عظمای ولایت جایزه گرفته بود.

شهید اورنگ اهل روستای نقارخانه شهرستان بویراحمد است و  روستای نقارخانه در 40کیلومتری یاسوج واقع شده و اینک آرامگاه سردار شهید اورنگ سیمای معنوی این روستا را دوچندان کرده است.

به مناسبت اعلام پایان گروه تکفیری داعش و پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت در گزارشی به بازخوانی فداکاری های این سردار شجاع کهگیلویه و بویراحمدی می پردازیم.

 
 

 

در زیر مصاحبه با همسر و فرزند شهید ستار اورنگ را به صورت صوتی می شنوید. ( برای دریافت بر روی گزینه دانلود کلیک کنید)

انتهای پیام/

نظر شما