شناسهٔ خبر: 22660651 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انگلیس جایگاه خود را در میان پنج اقتصاد بزرگ جهان از دست داده است

رئیس خزانه انگلیس اذعان کرد لندن از نظر قدرت اقتصادی از لیست پنج کشور برتر خارج شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ایندیپندنت، به نظر می‌رسد انگلیس جایگاه خود را در میان پنج قدرت اقتصادی برتر جهان از دست داده است.

فیلیپ هاموند، رئیس خزانه انگلیس و عضو پارلمان این کشور، در سخنان خود درباره قدرت و سلامت اقتصاد این کشور، اذعان کرد لندن از نظر قدرت اقتصادی به جایگاه ششم جهان سقوط کرده و یک پله پیش از فرانسه قرار گرفته است.

در این رده‌بندی، چهار کشور دیگر شامل آمریکا، چین، ژاپن و آلمان قرار دارند.

هاموند گفت: «لندن مرکز شماره یک خدمات مالی بین‌المللی است. برخی از بهترین شرکت‌های جهان به انگلیس تعلق دارند. ما در صنایع دیجیتال و فناوری در جایگاهی برتر قرار داریم که ستونی برای اقتصاد آینده را تشکیل خواهد داد. آن‌هایی که انگلیس را دست کم می‌گیرند، به ضرر خود سخن می‌گویند.»

با این‌حال، او در ادامه اذعان کرد «انگلیس اقتصاد ششم جهان است.»

روش‌های مختلفی برای اندازه‌گیری اقتصاد کشور‌ها وجود دارد. بر اساس اطلاعات بانک جهانی، انگلیس در رده بندی تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۶، نسبت به فرانسه در وضعیت بهتری قرار دارد. با این‌حال، بر اساس پیش بینی‌های صندوق بین‌المللی پول، فرانسه نسبت به انگلیس یک گام جلوتر است.

روز چهارشنبه، فیلیپ هاموند پیش‌بینی‌ها درباره رشد اقتصادی انگلیس برای سال جاری میلادی و سال آینده را تا حد بسیاری کاهش داد؛ به طوری که گفته می‌شود این کمترین پیش‌بینی درباره رشد اقتصادی لندن در تاریخ انگلیس بوده است.

انتهای پیام/

 

انگلیس جایگاه خود را از نظر قدرت اقتصادی از دست داده است

نظر شما