شناسهٔ خبر: 22660581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس خبرداد؛

پیگیری تخصیص اعتبار ملی برای پروژه محور اراک به خنداب

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای تخصیص اعتبار ملی به منظور اجرای پروژه محور اراک به خنداب خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز پنجشنبه در نشست بررسی روند پیشرفت و مشکلات محورهای شهرستان های اراک، خنداب و کمیجان با مسئولان راه و شهرسازی و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه استان در اراک اظهار داشت: یکی از پروژه های راهسازی مهم شهرستان اراک، طرح آزادراه کنارگذر شمالی اراک می باشد که با تصویب هیات دولت در قالب پروژه سرمایه گذاری توسط جهاد نصر در دست انجام است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: این پروژه به طول ۶۳کیلومتر با سرمایه ۳۵۰میلیارد تومان اجرا خواهد شد که ۳۰درصد از بودجه آن ازسوی دولت تامین می شود و تامین مابقی برعهده سرمایه گذار است.

کریمی بیان کرد: طرح آزادراه کنارگذر شمالی اراک در صورت تکمیل، نقش مهمی در کاهش ترافیک شهر اراک به ویژه وسایل نقلیه سنگین و همچنین کاهش آلودگی شهر را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان ساخت: این آزادراه بخشی از پروژه آزادراه سراسری تهران- اندیمشک است که امیدواریم قطعه اراک به سمت خرم آباد این مسیر نیز که از شهرستان شازند عبور می کند، به زودی آغاز و تکمیل شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ازجمله دیگر پروژه های مهم راهسازی باید به محور اراک به خنداب اشاره کرد که مقرر شده مطالعات تکمیلی در این رابطه انجام شود و تلاش داریم اعتبارات ملی برای آن تخصیص یابد.

کریمی اضافه کرد: محور اراک- فرمهین نیز از پیشرفت خوبی برخوردار است و محور دسترسی به شهرستان محلات نیز از سمت روستای شانق نیاز به آسفالت دارد تا حجم تردد این مسیر را کاهش دهد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجموع پیگیری های مطلوبی در حوزه راهسازی استان در دست انجام می باشد و این پیگیری ها قطعا در حل مشکلات بخش راه و پیشرفت در این زمینه موثر و مفید است.

نظر شما