شناسهٔ خبر: 22660551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایان همایش ملی بررسی اندیشه های فلسفی علامه جعفری در تبریز

همایش ملی بررسی اندیشه های فلسفی علامه جعفری عصر امروز در تبریز به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دبیر این همایش با اشاره به اینکه در همایش ملی بررسی اندیشه های فلسفی علامه جعفری چهره‌های ملی و منطقه ای حضوری چشمگیر داشتند افزود: شناخت مفاخر جزو دغدغه‌های اصلی کشوراست و باید برای معرفی مفاخر کشورمان تلاشهای بیشتری صورت گیرد.
حجه الاسلام شربیانی افزود: این همایش دو روزه در چهار محور علم و دین، معرفت شناسی، فلسفه هنر و فلسفه حقوق بشر برگزار شد که در آن اندیشمندان و فلاسفه به بیان نکته نظرات خود پرداختند.
وی با بیان اینکه ۱۱۴ مقاله به دبیرخانه همایش ملی بررسی اندیشه‌های علامه جعفری رسیده بود افزود : از میان مقالات رسیده 60 مقاله انتخاب شده بود که ۲۷ مقاله علمی پژوهشی، ۱۷ مقاله ترویجی و ۱۴ مقاله علمی تخصصی بوده است.
دبیر همایش ملی بررسی اندیشه های فلسفی علامه جعفری ، رونمایی از مجموعه آثار علامه و تندیس وی از دیگر برنامه‌های جنبی این همایش اعلام کرد که در مراسم اختتامیه انجام شد.
استاد علامه محمد تقی جعفری سال ۱۳۰۴ شمسی در تبریز متولد شد و پس از تحصیلات عالیه علوم اسلامی، در محضر آیات عظام میرزا فتاح شهیدی، شیخ محمدرضا تنکابنی، شیخ کاظم شیرازی، سید عبدالهادی شیرازی، سید ابوالقاسم خویی و سید محسن حکیم کسب فیض کرد.
تاکنون بیش از هشتاد اثر از آثار استاد به طبع رسیده و چاپ برخی از آنان همچون شرح مثنوی در ۱۵ جلد، بار‌ها تجدید شده است.
بیش از ۶۰ کتاب و مقاله دیگر استاد علامه جعفری، هنوز منتشر نشده است.
علامه محمدتقى جعفرى پس از عمرى تلاش و تکاپو در 25 آبان سال 1377 خورشیدى به رحمت ایزدى پیوست و در شهر مقدس مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) در دارالزهد به خاک سپرده شد.

 

نظر شما