شناسهٔ خبر: 22660442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سید‌محمد حسینی در جشنواره عکس مقاومت:

ملت ایران آموخته‌اند که باید در مقابل دشمنان ایستادگی کنند

R41451/P1377/S6,50/CT12

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ملت ایران آموخته‌اند که باید در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج به نقل از بسیج رسانه استان البرز، سید‌محمد حسینی عصر امروز در آیین اختتامیه جشنواره عکس مقاومت که به همت کانون بسیج رسانه شهرستان نظرآباد در فرهنگسرای هنر این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه تفکر، واقعه و یا ذهنیت فقط زمانی که در قالب هنر باشد ماندگار میشود، اظهار داشت:اربعین واقعه‌ای است که هرسال اتفاق می‌افتد و می‌توان گفت هر سال به زیبایی‌های آن افزوده می‌شود و این هنرمندان و عکاسان هستند که می‌توانند گوش‌های از عظمت آن را به تصویر بکشند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از هنرمندان حاضر در همایش بزرگ اربعین، عنوان کرد: مسیر پیاده‌روی پرشور نجف تا کربلا واقعه‌ای بزرگ است که همه آن نشان‌دهنده صفا و صمیمیت جامعه مهدوی است زیرا خوبان امت در آن حضور دارند.

وی با اشاره به حضور میلیونی مسلمانان در همایش بزرگ اربعین، تاکید کرد: در همایش اربعین همه چیز نشان‌دهنده صدق و صمیمیت است به گونه‌ای که حتی خبرنگاران و گزارشگران غربی حاضر در این همایش نمی‌توانند ضعفی از آن را نشان دهند و ترجیح می‌دهند که این همایش عظیم را بایکوت خبری کنند و به آن نپردازند.

رئیس کمیسیون مجمع عالی بسیج کشور پیاده روی اربعین را یکی از آرمان‌های امام خمینی (ره) اعلام کرد و گفت:پیاده‌روی اربعین یکی از راه‌های صادر کردن انقلاب به جهان است.

وی با تاکید به اینکه هرکس که در این همایش شرکت می‌کند، قطعا سال بعد هم در آن حضور پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: در همایش بزرگ اربعین بعضی مریض حال هستند اما به عشق امام حسین(ع) در این همایش حضور پیدا می‌کنند.

استاد دانشگاه تهران به بیان خاطرهای از کنگره شهدا در ارومیه در روزهای اخیر پرداخت و گفت: از جوانان بسیجی خواسته بودند که در همایش اربعین شرکت نکنند و به جای آن برای کنگره شهدا آماده شوند.

وی ادامه داد: مسئولان برگزاری مراسم هنگامی که دیدند جوانان این شهر آنقدر ناراحت هستند، به آنها اجازه حضور در همایش اربعین به شرط اتمام آماده‌سازی کنگره را داده بودند و این نیز نشان از ارادت نسل جوان به سید الشهدا دارد.

حسینی با اشاره به تاثیرگذاری اقدامات هنرمندان، خاطرنشان کرد: قدرت رسانه در جهان آشکار است و عرضه آن به دنیا نشان از اهمیت آن است.

وی با بیان اینکه کار هنری انسان را شیفته خود می‌کند، عنوان کرد: قرآن نیز با هنر خود حکمت‌ها را به تصویر می‌کشد و داستان زندگی پیامبران را برای مسلمانان به تصویر می‌کشد و انسان را شیفته خود می‌کند.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه در پیاده روی اربعین کشورهای مختلف جهان شرکت می‌کنند، گفت: هیچ چیز به جز عشق مردم را با پای پیاده به این همایش نمی‌آورد.

رئیس کمیسیون مجمع عالی بسیج کشور با اشاره به اینکه هنرمند و عکاس نگاه خاصی دارد و مسائلی را می‌بیند که ممکن است افراد عادی نبینند، خاطرنشان کرد: اربعین الفت و صمیمیتی ایجاد کرده است که در آن مردم کشورهایی که باهم ارتباط نداشته‌اند، در همایش حضور می‌یابند و همبستگی پیدا می‌کنند.

حسینی با تاکید به اینکه موکب‌داران آرزویشان پذیرایی از زائران حسینی است، افزود: در برهه‌ای از زمان به دلیل وجود صدام این همایش برگزار نمی‌شد اما پس از آن خوشبختانه این همایش هرسال پرشور تر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تفکرات برخی روشنفکر نمایان در رابطه با حضور مدافعان حرم در عراق و سوریه، تاکید کرد: اگر مدافعان حرم در کشورهای عراق و سوریه حضور نداشتند، یک حکومت قدرتمند سلطه در مرزهای ایران به وجود می‌آمد و قطعا هدف بعدی آن جمهوری اسلامی بود.

رئیس کمیسیون مجمع عالی بسیج کشور با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین آثار اجتماعی و پیامدهای جهانی دارد، خاطرنشان کرد: اگر توجه کنید در این شش سالی که داعش در عراق حضور داشته، پیاده‌روی اربعین گسترش پیدا کرده است و این نشان از ایستادگی مسلمانان در مقابل دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا با سیاستگذاری‌های بسیار از این گروه تروریستی پشتیبانی می‌کرد، گفت: خوشبختانه با این هزینه‌های بسیار نتوانست علیه امت اسلامی اقدامی کند. 

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که خون بر شمشیر پیروز است، تاکید کرد: دشمنان اسلام حرم حضرت زینب(س) را با خمپاره نشانه می‌گرفتند اما به خاطر حضور مسلمانان و نیروهای حشدالشعبی و مدافعان حرم به آرزوهای شوم خود نرسیدند و سرنگون شدند.

حسینی با تاکید به اینکه اگر مردم را به تفکر بسیجی و حضور در کنگره‌های اسلامی دعوت کنیم و فرهنگ بسیجی را در جامعه نشر دهیم، قطعا شاهد بازخورد خوبی از آن خواهیم بود، گفت: هنرمندان نیز باید در راستای ترویج فرهنگ بسیجی اقدام کنند.  

رئیس کمیسیون مجمع عالی بسیج کشور با تاکید به اینکه نسل جوان از سرمایه‌های انقلاب است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌گویند که جوانان امروز نه در انقلاب بوده‌اند و نه در هشت سال دفاع مقدس ؛ اما حضور آنها در صحنه ها نشان از برکت انقلاب دارد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران آموخته‌اند که باید در مقابل دشمنان ایستادگی کنند، تصریح کرد: دشمنان با هجوم در منطقه، کشور جمهوری اسلامی را نشانه گرفته‌اند اما نمی‌دانند که تا زمانی که رهبری دانا و مردمی آگاه در این کشور حضور دارند، هیچکس نمی‌تواند علیه ایران اقدامی کند.

 رئیس کمیسیون مجمع عالی بسیج کشور  ادامه داد: با ترویج فرهنگ و اندیشه بسیجی می‌توانیم سبب ارتقاء جمهوری اسلامی در دنیا باشیم.

وی با اشاره به اینکه داعش با وجود پشتیبانی‌هایی که از آن می‌شد مجبور به عقب‌نشینی شد، گفت: همه افتخارات جمهوری اسلامی را مدیون شهدا هستیم زیرا آنها بودند که برای سربلندی کشور با ظلم مقابله کردند.

انتهای پیام/

نظر شما