شناسهٔ خبر: 22660404 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر سابق سازمان سیا: گروههای تروریستی به دنبال اقدام علیه غرب در فضای سایبری هستند

تهران-ایرنا- مدیر سابق سازمان سیا تصریح کرد که گروههای افراطی از جمله داعش در حال تلاش برای یافتن راههای با هدف ضربه زدن به غرب در فضای سایبری هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روزنامه سان انگلیس، ژنرال دیوید پترائوس یکی از مقامات نظامی ارشد سابق آمریکا که مدتی ریاست سازمان سیا را نیز برعهده داشت، در سخنرانی در یک اندیشکده امنیتی در انگلیس خاطر نشان کرد: از جمله اقداماتی که گروههای تروریستی به دنبال انجام ان هستند، ضربه زدن به تاسیسات زیربنایی غرب است که برای نمونه می توان به تلاش انها برای قطع شبکه برق کشورهای غربی اشاره کرد.
این مقام ارشد سابق آمریکا در ادامه به انگلیس هشدار داد که امور سایبری خود را برای مقابله با حملات سایبری تروریست ها تقویت کند.
وی افزود: انگلیس باید امور سایبری خود را تقویت کند تا مانع از اقدامات گروههای تروریستی برای انجام حملات سایبری فاجعه بار شود.
ژنرال پترائوس گفت: اگر این تروریستها توانایی ضربه زدن به تاسیسات زیربنایی کشورها را بدست بیاورند، نمی دانم که کشورهای غربی چگونه می خواهند مانع از اقدامات آنها شوند. باید امور دفاعی را در برابر این اقدامات تقویت کرد. شما باید در تعقیب این تروریستها در هر جایی که هستند، باشید. این جنگ برای یک دهه یا چند سال نیست مدتها طول می کشد.
به گزارش ایرنا، هشدار این مقامت نظامی سابق آمریکا در حالی مطرح شده است که واشنگتن پیش از این بارها از گروههای تروریستی در جهان از جمله داعش برای رسیدن به اهداف خود حمایت کرده بود.
اروپام**9234** مترجم: اطهر اینانلو**انتشاردهنده: 1577**حسن حسین زاده

انتهای پیام /*

نظر شما