شناسهٔ خبر: 22660171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار زنجان:

شورای فنی استان زنجان مانع از کوتاهی در ساخت‌وسازها شود

زنجان-استاندار زنجان گفت: شورای فنی استان زنجان مانع از کوتاهی در ساخت‌وسازها شود و با متخلفین برخورد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله درویش امیری بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، بابیان اینکه زلزله کرمانشاه و تخریب‌های ناشی از این زلزله زنگ خطر را در زمینه ساخت‌وسازها در کشور به صدا درآورد، افزود: شورای فنی استان در مقابل هرگونه کوتاهی درزمینه ساخت ساز  ساختمان‌ها بایستد و با متخلفین برخورد کند.

وی ادامه داد: باید ضرایب نظارت و کنترل و ساز بالا برده شود چون افزایش این ضریب نظارت، کنترل، ساخت و رعایت مسائل فنی موجب سالم‌سازی حوزه ساخت‌وساز کشور و افزایش کیفیت آن می‌شود.

درویش امیری با تأکید بر اینکه زلزله غرب کشور باید موردتوجه مدیران و مسئولان و کارشناسان حوزه ساخت‌وساز استان زنجان قرار گیرد، افزود: شورای فنی استان از افرادی که در حوزه عمرانی استان کوتاهی کنند، نباید بگذرد و در این راستا مدیریت استان از شورای فنی در برخوردها حمایت می‌کند.

استاندار زنجان  بابیان اینکه همه مسئولان مرتبط درزمینه ساخت‌وسازها دغدغه داشته باشند و نسبت به رفع چالش‌های موجود در این زمینه اقدام کنند، گفت: تخریب ساختمان‌های مهم در زمین‌لرزه باگذشت عمر کوتاه یک ساله موجب بروز ابهام در اذهان عمومی می‌شود و این شرایط گویای کوتاهی عوامل دخیل در ساخت‌وساز دارد.

درویش امیری افزود: باید درزمینه مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در استان برنامه‌ریزی ویژه و عملیاتی صورت بگیرد و در زمینه ساخت‌وسازها شورای فنی استان با تمام توان نظارت داشته باشد.

وی در ادامه  با تأکید بر اینکه در حال حاضر روند موجود درزمینه صادرات در استان روند روبه رشد است، لزوم تقویت این بخش را مورد تأکید قرارداد  و گفت: به هر میزان تولیدات استان به بازارهای هدف صادر شود موجب ایجاد رونق در اقتصاد شده و باید توجه و حمایت لازم از حوزه صادرات در بخش‌های مختلف همچون بخش کشاورزی توسط مدیران صورت گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان نخستین استان ارسال‌کننده خون به مناطق زلزله‌زده بود، گفت: امکانات فعلی مرکز خون استان زنجان در شرایط مناسبی قرار دارد و مردم استان با اعتماد کامل می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.

درویش امیری افزود: در سال‌های اخیر این مرکز ۱۰ برابر کمک‌های استانی امکانات، تجهیزات و توسعه در بخش‌های مختلف داشته و تمامی خدمات برای مردم به‌صورت مکانیزه و با تکیه‌بر دستگاه‌های مدرن و روز دنیا در حال انجام است.

نظر شما