شناسهٔ خبر: 22660008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اصفهان برای نهمین سال المپیاد فرهنگی و ورزشی روستایی رابرگزار می‌کند

رئیس هیأت ورزشی روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان گفت: اصفهان تنها استانی است که نهمین سال المپیاد فرهنگی و ورزشی روستایی برگزار می‌کند که امروز شاهد رقابت 21 شهرستان در 6 رشته ورزشی خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی اسدی در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه نهمین دوره المپیاد فرهنگی و ورزشی بانوان روستایی استان اصفهان در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: یکی از برنامه‌ها و چشم‌اندازهای هیأت ورزش روستایی عمل به توصیه رهبر انقلاب در تقویت بازی‌های بومی و محلی است چراکه این نوع بازی‌ها از دو حیث پهلوانی و شادابی و نشاط حائز است و این نوع نگاه در تمامی رشته‌های ورزشی بومی و محلی وجود دارد.

وی افزود: اصفهان تنها استانی است که نهمین سال المپیاد فرهنگی و ورزشی روستایی برگزار می‌کند که امروز شاهد رقابت 21 شهرستان در 6 رشته ورزشی خواهیم بود.

رئیس هیأت ورزشی روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان بیان داشت: این دوره از مسابقات با حضور 230 نفر از بانوان ورزشکار روستایی استان اصفهان به میزبانی شهرستان فلاورجان برگزار خواهد شد تا فلاورجان با توجه به پایه‌گذار ورزش  هندبال کشور و فعالیت در رشته‌های ورزشی دیگر از این حیث نیز به جامعه ورزشی استانی و کشوری معرفی شود.

وی تأکید کرد: با توجه به راه‌اندازی بیش از 150 خانه ورزش روستایی انتظار این است که استقبال از مردم افزایش یابد و ورزش روستاها رونق یابد.

اسدی در پایان با اشاره به اولین جشنواره ورزش ملی روستا و عشایری در شهرستان شاهین‌شهر و میمه بیان کرد: تمام تلاش این است که بازی‌های بومی و محلی زنده شود و بر این اساس کتابی جمع‌آوری‌شده است که بازی‌های بومی و محلی معرفی و به پیشرفت این رشته‌های ورزشی کمک شود.

هم‌چنین رحمان رئیسی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فلاورجان در جمع خبرنگاران بیان کرد: برای اولین بار است که شهرستان فلاورجان میزبان این المپیاد است که هفته آینده 9 آذر میزبان آقایان خواهیم بود.

وی افزود: شهرستان فلاورجان نزدیک 60 روستا دارد که لازم است حضور ورزشی نیز در این روستاها تقویت شود چراکه بسیاری از قهرمانان ورزشی در عرصه جهانی و ملی از روستاها بوده‌اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فلاورجان در پایان بیان داشت: هدف اصلی این است که قهرمانان را در امر ورزش سهیم کنیم و با توجه به این‌که پتانسیل بسیار خوبی در عرصه ورزش شهرستان داریم ورزش را گسترش دهیم، از مسؤولان درخواست داریم جهت هرچه بهتر شدن جایگاه ورزش در شهرستان کمک‌حال اداره ورزش و جوانان باشند.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری  افتتاحیه نهمین دوره المپیاد فرهنگی و ورزشی بانوان روستایی استان اصفهان

نظر شما