شناسهٔ خبر: 22659987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان در بیرجند برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از برگزاری چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان در بیرجند خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور ۲۵۰ نفر از هنرمندان و معلولان در بیرجند برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی عرب نژاد امروز(دوم آذر) در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی با بیان اینکه چهارمین جشنواره تئاتر منطقه ای معلولان از 13 تا 17 آذرماه در بیرجند برگزار خواهد شد، افزود: در این جشنواره 250 نفر از هنرمندان و معلولان و داوران حضور دارند.

 

وی با بیان اینکه گسترش آموزش تئاتر معلولان، تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولان، ایجاد زمینه اشتغال برای معلولان، افزایش سطح شادابی معلولان و شناسایی ظرفیت ها و معرفی جاذبه های گردشگری استان را از اهداف برگزاری طرح عنوان کرد و گفت: از 51 گروه تئاتر ثبت نامی در جشنواره 17 گروه در جشنواره حضور پیدا خواهند کرد.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: در این جشنواره گروه تئاتر خیابانی، تئاتر عروسکی، نمایش نامه نویسی و کارگاههای تخصصی خواهیم داشت.

 

داوود شهرکی،‌ رئیس سازمان صنعت،‌معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این کارگروه با بیان اینکه اگر در بحث کشاورزی ۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنیم،‌ می توان از این طریق ۵ درصد به صنعت کمک کرد،"گفت: تمام معادن استان برای بهره برداری و فراوری به آب نیاز دارند.

 

وی گفت: در طرح آمایش سرزمینی مناطقی به عنوان مناطق جنگلی معرفی شدند که معادن غنی دارند و برای بهره برداری از آنها با منابع طبیعی به مشکل می خوریم و لذا نمی توانیم آزادانه مطالعه کنیم چراکه مشکل محدودیت منابع طبیعی داریم.

 

شهرکی افزود: جهاد کشاورزی برای حفر یک چاه کشاورزی راحتر مجوز می دهد تا حفر چاه برای معادن و این برای ما مشکل ساز است.

 

 

 

 

نظر شما