شناسهٔ خبر: 22659909 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در برنامه کتابگردی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق افتاد؛

خرید کتاب برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه/یادی از ایرج افشار در کتابفروشی آینده

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از کتابفروشی حوض نقره از کتاب‌های این کتابفروشی که قرار است صرف زلزله‌زدگان کرمانشاه شود، خریداری کرد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آغاز برنامه کتابگردی خود به همراه مجید غلامی‌جلیسه؛ مدیرعامل خانه‌کتاب، محمود آموزگار؛ رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از کتابفروشی حوض نقره واقع در موزه سینما بازدید کرد.
 
کتابفروشی حوض نقره در یک حرکت انسان‌دوستانه تمام مبالغ فروش روز کتابگردی را برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه اختصاص داده بود. در این راستا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به خرید کتاب‌های حوزه کودکان این نشر کرد.
 
همچنین سیدعباس صالحی در این بازدید گفت: حرکت زیبای کتابفروشی حوض نقره و انتشارات این کتابفروشی جای تقدیر دارد و کار بسیار پسندیده‌ای است.
 
در ادامه این بازدید مسئول کتابفروشی حوض نقره به توضیح فعالیت‌های این انتشارات پرداخت و گفت: حدود پنج‌سال است که در حوزه‌های مختلف ادبیات داستانی ایرانی، ادبیات ترجمه، کودک و نوجوان و رنگامیزی فعالیت‌ می‌کنیم و امیدواریم که با مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم فعالیت‌هایمان را گسترش دهیم.
 
در ادامه برنامه روز کتابگردی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با هیات همراه خود از کتابفروشی آینده بازدید کرد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحبت با افشین وفایی، مدیر این انتشارات گفت: این روزها جای خالی آقای افشار به‌شدت احساس می‌شود فردی که نقش بسیار زیادی در فرهنگ این مملکت داشته است.
 
در راستای این بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه کتاب‌های جدید این انتشارات بازدید کرد.
 
وفایی در توضیح فعالیت‌های این نشر گفت: کتاب‌های ما اکثرا در حوزه ایرانشناسی است و زیرنظر هیأت علمی مشخص منتشر می‌‌شود در حال حاضر در حال تهیه و انتشار کتاب خاطرات ایرج افشار هستیم که به‌زودی راهی بازار نشر خواهد شد. همچنین فیش‌ها و یادداشت‌های استاد افشار را جمع‌آوری کرده‌ایم و به‌زودی این کتاب نیز منتشر خواهد شد.
 
مدیر انتشارات آینده ادامه داد: هرساله ما در این مکان از یکی از چهره‌های برجسته ایران‌شناسی تقدیر می‌کنیم که این تقدیر همراه با مدال استاد افشار و قالیچه ابریشمی است.

نظر شما