شناسهٔ خبر: 22659795 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مقام آمریکایی:جنگ عربستان علیه یمن ،‌ بدترین فاجعه انسانی در جهان

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  مشاور امور خاورمیانه و جنوب آسیا در شورای امنیت ملی آمریکا، جنگ یمن را عاملی برای تحویل نسلی از کودکان ناقص الخلقه به یمن دانست.
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، بوریس ریدل در مقاله ای جنگ عربستان علیه یمن را بدترین فاجعه انسانی در جهان خواند و افزود، این جنگ سبب ایجاد نسلی از کودکان ناقص الخلقه در یمن خواهد شد.
رایدل در این مقاله که دیروز در المانیتور منتشر شد می نویسد، 30 ماه جنگ که غنی ترین کشور عرب یعنی عربستان علیه فقیر ترین کشور عرب یعنی یمن آغاز کرده است سبب بروز سوء تغذیه فراگیر، گرسنگی، بیماری و وبا در یمن شده است، این جنگ سبب شکل گیری نسلی از کودکان ناقص الخلقه در یمن خواهد شد.
ریدل در مقاله خود به ذخایر موشکی یمن اشاره کرد و نوشت، علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین یمن در دهه 1980 قرن گذشته موشک های اسکاد را از کره شمالی خریداری کرد، ضمن اینکه دولت جنوب یمن نیز موشک هایی را از روسیه دریافت کرده بود.
وی همچنین نوشت، یمنی ها نیروهای آموزش دیده موشکی دارند، که این جمله پاسخی به ادعای عربستان به شمار می آید که یمنی ها را متهم می کند در حوزه موشک های بالستیک از کشورهای خارجی کمک می گیرند.
این نویسنده آمریکایی که در سوابقش مشاور چهار رئیس جمهوری یعنی از جرج بوش پدر تا باراک اوباما دیده می شود، می افزاید، حمایت لجستیک آمریکا از جنگ در یمن امسال افزایش یافته است، ترامپ به عربستان اجازه داد تا هر آنچه را که دوست دارد در یمن انجام دهد.
وی اشاره کرد، ریاض برای پیروزی در جنگ هیچ راهبردی ندارد و افزایش حملات هوایی و گلوله باران، همیشه نمی تواند شرایط را به سود مهاجم عوض کند.
ریدل راهبرد عربستان را مبتنی بر گرسنگی دادن و شیوع بیماری و هدف از این راهبرد را خسته کردن مردم یمن دانست و در این زمینه خواستار آن شد تا نظام سعودی و مقامات این کشور به دلیل عملکردشان مورد محاکمه قرار بگیرند.
ریدل در پایان مقاله اش در المانیتور از آمریکا و انگلیس خواست به هم پیمانشان، عربستان ، برای خروج از باتلاقی که اکنون به دوزخی برای این کشور تبدیل شده است کمک کنند.

نظر شما