شناسهٔ خبر: 22659759 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایبنا:

بررسی کتاب را به اتحادیه‌های صنفی واگذار کنیم

افشین حبیب‌زاده، عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، در بازدید از انتشارات کویر گفت: فرهنگ کتابخوانی باید در خانواده‌ها شکل بگیرد و سپس در سطح جامعه گسترش یابد.

صاحب‌خبر -
 
افشین حبیب‌زاده، عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، در مراسم کتابگردی که امروز پنجشنبه (2 آذر 1396) برگزار شد در بازدید از کتابفروشی کویر در گفت‌وگو با  خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: امروزه با دو مشکل اساسی در حوزه نشر روبه‌رو هستیم؛ نخست بررسی کتاب است که سال‌هاست اهالی کتاب از آن گله دارند، با اینکه شرایط بهتری در این زمینه حاکم شده است، اما اهالی نشر پیشنهاد دارند این امر به اتحادیه‌های صنفی کتاب واگذار شود. خوشبختانه در کشورمان با انتشارات باسابقه‌ای مواجه‌ایم و می‌توانیم به اتحادیه‌های صنفی در این زمینه اعتماد کنیم و بررسی کتاب را به آنها واگذار کنیم.
 
وی در ادامه به دومین چالش در حوزه کتابخوانی اشاره کرد و گفت: سال‌هاست در کشور ما متوسط زمانی که مردم به مطالعه اختصاص می‌دهند بسیار پایین است و علی‌رغم اینکه مسئولان همواره مردم را به این امر سفارش می‌کنند اما متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به معیارهای قابل دفاعی دست یابیم و لازم است از همه کمک بگیریم و شاخص‌ها را ارتقا دهیم.
 
نویسنده «مشارکت سیاسی طبقه کارگر در ایران» افزود: با توجه به همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی و اهتمامی که در این زمینه وجود دارد شورای شهر نیز آمادگی خود را اعلام می‌کند که هر کمکی که ممکن و میسر است در این حوزه انجام دهد ولی در ابتدا باید آسیب‌شناسی علمی انجام شود و بعد تقسیم وظایف شود.

 این عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر، درباره رواج فرهنگ کتابخوانی در جامعه نیز بیان کرد: این مساله باید در خانواده‌ها شکل بگیرد. ترویج فرهنگ کتابخوانی در خانواده‌ها می‌تواند کمک کند که شاهد افزایش کتابخوانی در سطح جامعه باشیم. اگر به کتاب خواندن به‌عنوان مساله اصلی در خانواده توجه شود بعد از گذشت مدت کمی می‌توانیم شاهد رشد افرادی باشیم که به کتابخوانی توجه می‌کنند.
 
حبیب‌زاده درباره طرح کتابگردی گفت: حرکت بسیار خوبی است که از سوی احمد مسجدجامعی مطرح شده است و باید تداوم داشته باشد تا شاهد نتایج آن باشیم.

نظر شما