شناسهٔ خبر: 22659722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رییس اداره تبلیغات اسلامی بابل:

فرهنگ بسیجی در میان کشورهای منطقه فراگیر شده است

حجت الاسلام علی تبار با بیان این مطلب که فرهنگ بسیجی در میان کشورهای منطقه فراگیر شده است، گفت: تشکیل بسیج مردمی در کشورهای منطقه بر اساس الگوی بسیج در ایران نشان دهنده یک اتفاق و رویداد جدیدی از صدور انقلاب اسلامی است و دشمنان از اشاعه این فرهنگ به شدت بیم دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالعلی علی تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بابل امروز در جمع بسیجیان ادارات شهرستان بابل با گرامیداشت هفته بسیج، گفت: بسیج به عنوان متشکل ترین و منسجم ترین نهاد مردمی در نظام اسلامی است که دامنه فراگیری آن و حضور اقشار مختلف در آن حکایت از مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی دارد.

وی افزود: بسیج یک مدرسه بزرگ است که بسیجیان ایمان الهی، بصیرت و مجاهدت در راه اسلام را می آموزند و امام راحل با این یادگار بزرگ و ارزشمند، ارزش های الهی را با سدی محکم در برابر فشارها و تهاجم دشمنان علیه ملت ما شکل داد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل به گوشه ای از فعالیت ها و دستاوردهای بسیج اشاره کرد و اظهار داشت: بسیجیان در مدرسه عشقی که امام راحل بنیان گذاشت، درس آموز فدارکاری، ایثار و ولایتمداری شدند تا تاریخ را آن گونه که مورد رضای الهی است، رقم بزنند.

وی ادامه داد: بسیجیان به استفاده از استعدادهای الهی و با بهره گیری ازتعالیم انسان ساز اسلام، شخصیت خود را به گونه ای شکل دادند که بسیاری از آن ها با جلب رضای الهی، مدال شهادت را بر گردن خود آویختند.

حجت الاسلام علی تبار دفاع مقدس را اوج حماسه آفرینی بسیجیان عنوان و خاطرنشان کرد: باید فرهنگ و روحیه بسیجی دوران دفاع مقدس در سطح جامعه و به ویژه برای نسل های جدید نوجوانان و جوانان ترویج و نهادینه شود تا همچنان مسیر شهدا و انقلاب شاهد رویش هایی برای امتداد حرکت نورانی نظام اسلامی شود.

وی افزود: روحیه بسیجی به معنای حضور همه جانبه در همه میدان ها و انجام کاری جهادی برای اعتلای اسلام و مکتب امام راحل است تا همچون سدی در مقابل توطئه های دشمنان از این نظام محافظت کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فراگیر شدن گفتمان بسیج در کشورهای محور مقاومت، گفت: تشکیل بسیج مردمی بر اساس الگوی بسیج در ایران در کشورهایی مانند عراق، سوریه، لبنان و یمن نشان دهنده یک اتفاق و رویداد جدیدی از صدور انقلاب اسلامی است و لذا دشمنان از فراگیر شدن شعاع انقلاب اسلامی بیم دارند.

وی ادامه داد: صفحه های رنگین و افتخار آمیز تاریخ چهار دهه انقلاب اسلامی مدیون بسیجیان مخلص خودساخته است که تحت امر ولایت مطلقه فقیه همه هستی خود را برای اسلام فدا کردند و خدمت در مرام بسیج یک اقدام جهادی برای کسب رضای خدا است.

حجت الاسلام علی تبار با بیان این مطلب که توفیق حاصل شده در پیروزی جبهه مقاومت و نابودی حکومت خودخوانده داعش برگرفته از فرهنگ بسیج است، گفت: حضور در صحنه مردم کشورهای محور مقاومت و اتحاد انسجام ملت های ضد استکباری موجب درخشش و پیروزی اخیر شده است و باید این پیروزی و دستاورد آن همچنان حفظ بماند.

وی افزود: مسؤولان در نظام اسلامی باید قدردان بسیجیان و تلاش های آن ها باشند و روحیه بسیجی را حفظ کنند تا در لوای اوامر مقام معظم رهبری بتوان قله های بلند تری را از سیطره استکبار پاک کرد و ملت های جهان طعم شیرین رهایی از یوغ استکبار و استبداد شیطانی را بچشند./1313/پ202/ب1

نظر شما