شناسهٔ خبر: 22659708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بیش از هشت هزار نفر در استان همدان حافظ قرآن کریم می شوند

خبرگزاری شبستان: مسئول ستاد راهبردی حفظ قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان همدان، از تربیت هشت هزار و ۸۰۰ نفر در طرح تربیت حافظ قرآن کریم طی سال جاری در استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

قاسم جهان آراء، مسئول ستاد راهبردی حفظ قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان همدان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در همدان گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم دوره حفظ قرآن کریم در اداره اوقاف و امور خیریه همدان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه بر طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی موظف به تربیت حافظان قرآن کریم شده است که در سال گذشته سه میلیون نفر حافظ در کشور تربیت کرده است.

 

وی تصریح کرد: بر اساس برش استانی و آمایش‌های سرزمینی سهم استان همدان در راستای تحقق دستور مقام معظم رهبری، امسال سه هزار و 800 نفر سهمیه به استان همدان اختصاص داده شده است .

 

مسئول ستاد راهبردی حفظ قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان همدان اظهار کرد: در اسفند سال جاری از شرکت کنندگان آزمون گرفته و گواهینامه اعطاء می شود.

 

جهان آراء خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح تربیت حفاظ قرآن کریم در استان همدان بالغ بر 40 هزار نفر در این دوره ها شرکت و حافظ قرآن کریم شدند.

 

وی از برگزاری طرح تربیت مربی حفظ قرآن کریم خبرداد و ابراز کرد: سالیان اخیر در این طرح افرادی که حافظ سه جزء از قرآن کریم بودند به دوره تربیت مربی راه پیدا می کردند و امسال باید شرکت کنندگان حافظ پنج جزء از قرآن کریم باشند.

 

وی عنوان کرد: دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم در آذر ماه به صورت منسجم به صورت استانی در شهر همدان برگزار می شود .

 

وی گفت: همچنین با همکاری آموزش و پرورش کارگاه آموزش قرآن کریم ویژه مربیان پیش دبستانی در راستای گرایش کودکان به قرآن کریم برگزار می شود.

نظر شما