شناسهٔ خبر: 22659524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان:

طرح محب توسط بهزیستی زنجان اجرا می شود/6 تیم فوریتی محب در استان فعال است

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه حوادث و بلایا نه تنها جسم انسان را آسیب می زند بلکه بر روح و روان آنان نیز آسیب هایی را وارد می کند، گفت: دوره آموزشی و بازآموزی طرح محب در برخورد با بلایا و حوادث در استان زنجان اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گل نساء آقا محمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، با بیان اینکه حوادث طبیعی خسارات زیادو جبران ناپذیری را به دنبال دارد و آنچه مهم و ضروری است اتخاذ تدابیر و راهبردهایی است که خسارت های وارده را تا اندازه ای کاهش می دهد، اظهار کرد: انسان و جامعه مدنی خود به عنوان بزرگترین و بهترین سرمایه می تواند نقش کلیدی در کاهش آسیب ها داشته باشد.

وی ابراز کرد: برنامه حمایت های روانی اجتماعی مبتنی بر جامعه پس از حوادث و بلایا برنامه هایی هستند که هدفشان بهبود روانشناختی اعضاء جامعه علاوه بر بهبوداجتماعی جوامع در کل است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه مداخلات روانی اجتماعی شامل طیف گسترده ای از خدمات در حوزه سلامت روان است، عنوان داشت: سلامت روان شرایطی از رفاه عاطفی و روانی است که فرد قادر است با استفاده از توانایی های عاطفی و شناختی خود عملکرد مناسبی داشته باشد و نیازهای روز مزه زندگی خود را تامین کند.

آقا محمدی افزود: این طرح به منظور پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی اجتماعی در حوادث غیر مترقبه با مشارکت در ساختار دولتی و غیر دولتی است که در آن روانشناسان ، مشاوران و مددکاران اجتماعی شاغل در مراکز مشاوره بنام گروه های فوریتی محب بصورت داوطلبانه فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: چالش امدادگران روانی اجتماعی همکاری با جمعیت آسیب دیده و تسهیل تلاش آنها برای بازیابی عملکرد جامعه جهت بازسازی جامعه بر مبنای نقاط قوتشان است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان آموزش های تخصصی از جمله مدیریت استرس ، مقابله با اضطراب ، کنترل خشم ، مشاوره سوگ ، کمک های اولیه روانشناختی ، بهداشت روانی در بلایا ، برای گروه های فوریتی را از اهداف اصلی فعالیت این گروه بر شمرد و ادامه داد : آموزش مهارت های مقابله با استرس و اضطراب برای محلات ، برای توانمند سازی از دیگر اهداف این طرح است.

آقا محمدی اضافه کرد: گروه فوریتی محب بصورت داوطلبانه و از ارگان های مختلف از جمله بهزیستی ، هلال احمر ، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مددکاری ، روانشناسی و اساتید دانشگاه که آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرد ه و در این امر مهم فعالیت می نمایندتشکیل شده است.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: در حال حاضر 6 تیم فوریتی محب و 15 محله محب در شهرستان های ابهر ، خرمدره ، خدابنده ، طارم و ماهنشان تشکیل شده است که بصورت تخصصی آموزش دیده و آماده مداخلات و حمایت های روانی اجتماعی در حوادث و بلایا و شرایط اضطراری ارائه خدمات می کنند.

انتهای پیام /

نظر شما