شناسهٔ خبر: 22659213 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

قصه محوری ترین فعالیت کانون پرورش فکری است

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کانون قصه گویی است، گفت: فعالیت‌های کانون پرورش فکری توأم با تفکرمحوری است و قصه‌گویی یکی از این فعالیت‌ها را شامل می‌شود که پس از کتاب‌خوانی از فعالیت‌های شاخص و برجسته‌ی مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری سراسر کشور است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، رضاقمرزاده، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، امروز در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی حوزه یک کشوری در تبریز گفت: حضور پر شور کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های معنوی کانون پرورش فکری در مراسم اختتامیه موجب خرسندی و افتخار این نهاد فرهنگی است و این نشانگر این است که کانون توانسته در دل این سرمایه ها نفوذ کند.
 وی، ادامه داد: خداوند به لحاظ نهادینه کردن عقل و هوش در انسان‌ها، ما آدم‌ها را از دیگر مخلوقات خود متمایز کرده و به همین علت ما را اشرف مخلوقات نام نهاده است.
وی افزود: اگر بخواهیم قصه و قصه گویی را در کانون توصیف کنیم، می‌توانیم آن را به قصه عسل تشبیه کنیم که هماره مثل شهد عسل برای کودکان شیرین بوده و هست.
دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی گفت: قصه وسیله تاثیر گذاری است حتی کودکان و نوجوانان اگر بخواهند با بزرگترها ارتباط بگیرند و پیام یا مطلبی را برسانند از ابزار قصه استفاده می کنند تا پیام مورد نظر خود را منتقل کنند.
قمرزاده تصریح کرد: قصه در بین کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، مربیان و مادران معنا و زیبایهای خاص خود را دارد چرا که پیام فطرت و پیام درونی که بر ذهن متبادر می شود از قصه گویی خارج می شود.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کانون قصه گویی است، گفت: فعالیت‌های کانون پرورش فکری توأم با تفکرمحوری است و قصه‌گویی یکی از این فعالیت‌ها را شامل می‌شود که پس از کتاب‌خوانی از فعالیت‌های شاخص و برجسته‌ی مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری سراسر کشور است.
قمرزاده گفت: ترویج فرهنگ قصه‌گویی مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره بود چراکه قصه‌گویی یکی از سنت‌های قدیمی خانواده‌های ایرانی است و در تربیت کودک و نوجوان نقش مهمی دارد.

نظر شما