شناسهٔ خبر: 22659171 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حمایت پاکستان از عملیات مشترک ضد تروریستی با آمریکا در مرز افغانستان

R36461/P36461/S8,87,91/CT12

دولتمردان پاکستان ضمن اعلام موافقت خود با آغاز عملیات مشترک ضد تروریستی با آمریکا در مرز افغانستان آن را اقدامی مهم و ضروری خواندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز ،در آستانه سفر جیمز میتس وزیر دفاع آمریکا به پاکستان دولتمردان اسلام آباد از عملیات مشترک ضد تروریستی با آمریکا در مرز افغانستان استقبال کردند.

گزارش‌ها حاکیست دولتمردان اسلام آباد این اقدام را بسیار مهم و ضروری دانسته و آن را حرکتی اساسی برای برقراری صلح پایدار در افغانستان دانستند.

گفته می‌شود هدف اصلی سفر وزیر دفاع آمریکا به پاکستان تشریح سیاست‌های جدید آمریکا در قبال منطقه است که یکی از بخشهای مهم آن شکست دادن گروه طالبان و مجبور کردن آنها برای شرکت در مذاکرات صلح است.

گفتنی است پاکستان بارها موضع خود در قبال افغانستان را مشخص و اعلام کرده است مشکلات کنونی افغانستان راه حل نظامی نداشته و حل مسئله فقط از طریق مذاکره و گفتگو ممکن است.

قرار بود پیش از وزیر دفاع آمریکا، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور نیز به پاکستان سفر و با دولتمردان پاکستانی دیدار و گفتگو کند.

کارشناسان آمریکایی بر این باورند که حضور پاکستان در عملیات مشترک علیه نیروهای تحریک طالبان پاکستان که در خاک افغانستان نفوذ کرده‌اند می‌تواند زمینه مثبتی برای بهبود روابط دو کشور باشد.

ژنرال آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان نیز ضمن بیان اینکه ما همیشه آماده مبارزه با تروریسم هستیم گفت: پیش از اینکه چنین ایده‌ای از سوی آمریکا داده شود پاکستان به تنهایی علیه تروریست‌های موجود در مرز مشترک با افغانستان جنگیده و آنها را نابود کرده است.

با سخنان تحریک آمیز ترامپ و تهدید اسلام آباد توسط وی طی ماه‌های اخیر تنش میان پاکستان و آمریکا افزایش یافت، ولی واکنش تند پاکستان باعث شد تا آمریکا مواضع خود را تغییر داده و برعکس تهدیدات ترامپ مجددا با کمک مالی 700میلیون دلاری به سمت پاکستان بازگردد.

ارتباط نزدیک چین و پاکستان تهدیدی جدی برای واشنگتن و دهلی‌نو به شمار می‌رود و آنها در تلاش هستند تا با اعمال فشار بر پاکستان، این کشور را مجبور به کم کردن روابط با چین کنند.

انتهای پیام/

نظر شما