شناسهٔ خبر: 22659169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی در سرپل‌ذهاب:

دو گروه مهندسی وضعیت بیمارستان‌های اسلام‌آباد غرب و سرپل‌ذهاب را بررسی می‌کنند

R41380/P1377/S6,68/CT47

وزیر راه و شهرسازی گفت: از همان روز نخست زلزله دستور داده شد که دو گروه مهندسی برداشت کامل مهندسی از این واحدها داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سرپل‌ذهاب، عباس آخوندی امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان صحرایی ارتش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بنیاد هشت استان مختلف در این منطقه مستقر شده‌اند اظهار داشت: عملیات آواربرداری در بسیاری از روستاها و مناطق آغاز شده ‌و کل عملیات در کمتر از دو ماه به اتمام می‌رسد و می‌توان واحدها را آماده بازسازی کرد.

وی عنوان کرد: سیاستی که ما تعقیب می‌کنیم این است که محل استقرار موقت در خود واحد‌های مردم نصب شوند که مردم علاوه بر حفاظت از اموال خود از خدمات موجود در آنجا نیز استفاده کنند و خود نیز به این موضوع تمایل دارند.

آخوندی گفت: اکنون دولت تصویب کرده که سه میلیون تومان در روستاها و پنج میلیون تومان در شهرها برای اسکان موقت کمک بلاعوض پرداخت شود و پیشنهاد می‌شود که اسکان موقت طوری انجام شود که بخشی از اسکان دائم باشد تا کمکی به مردم باشد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: چنانچه اسکان موقت از دائم مستقل باشد هزینه اضافی است و بازسازی را به تأخیر می‌اندازد و جمع‌آوری آن نیز از مشکلات آینده خواهد بود البته اختیار با مردم است.

آخوندی عنوان کرد: کمک‌های ما فنی، آواربرداری و مالی است اما در نهایت مدیر بازسازی هر واحد خود مردم هستند و ما در واقع تا پایان کار در کنار مردم هستیم که بتوانند واحد‌های خود را بسازند و مستقر شوند.

وی با اشاره به بازدید از بیمارستانهای اسلام‌آباد غرب و سرپل‌ذهاب گفت: همان روز نخست زلزله دستور داده شد که دو گروه مهندسی برداشت کامل مهندسی از این واحدها داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: باید ابتدا دلایل شکست را بررسی و سپس طرح بازسازی و مقاوم‌سازی را تهیه کنند و هر دو گروه فعال هستند و یک گروه گزارش مقدماتی را ارائه داده و گزارش نهایی نیز سه هفته آینده ارائه می‌شود.

آخوندی اظهار کرد: براساس طرح‌های مقاوم‌سازی باید درباره زمان بازیابی این بیمارستان‌ها اظهار نظر کرد.

انتهای پیام / 

نظر شما