شناسهٔ خبر: 22658496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

یکی از تولیدکنندگان اتوبوس‌های درون شهری مطرح کرد:

عدم حمایت دولت، صنعت اتوبوس‌سازی دورن شهری را متوقف کرده است

مدیر عامل یکی از تولید کنندگان اتوبوس‌های درون شهری گفت: خریدار محصولات ما شهرداری‌ها و دولت می‌باشد که متاسفانه به دلیل مشکل مالی با وجود تقاضا بالا از سوی شهرداری‌ها محصولات ما در انبار می‌مانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری  تهران نیوز ، امروزه یکی از مشکلات اصلی در شهرهای بزرگ نظیر تهران بحث آلودگی هوا و ترافیک دورن شهری است این درحالی است که این موضوع در بسیاری از کشورها به کلی حل شده است.

توسعه حمل و نقل عمومی یکی از راهکاری مهم و اساسی در بحث کاهش مشکلات مذکور در شهرهای بزرگ می‌باشد که در این موضوع هم دولت و هم شهرداری‌ها نظر مشترکی دارند اما با وجود تمام نشست‌ها و خبرهای منتشر شده مبنی بر کمبود وسایل حمل و نقل عمومی درون شهری نه دولت و نه شهرداری‌ها اقدام به نوسازی و بازسازی آن نکردند.

در همین خصوص مدیر عامل یکی از کارخانجات تولید کننده اتوبوس‌های دورن شهری با وجود نیاز شدید کشور به اتوبوس‌های درون شهری از عدم حمایت دولت گلایه دارد و آن را باعث تعطیلی این صنعت عنوان کرد

جلیل هاشمی مدیر یکی از شرکت‌های سازنده اتوبوس‌های دورن شهری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی تهران نیوز در خصوص وضعیت تولید اظهار کرد: با هزاران تلاش و زحمت در زمینه اتوبوس شهری سرمایه گذاری کردم و به یکی از تولیدکنندگان این محصول در ایران تبدیل شدم اما به دلیل عدم حمایت دولت تقریبا تولید ما متوقف شده است.

هاشمی با توجه به نیاز کشور به وسایل حمل و نقل درون شهری گفت: خریدار محصولات ما شهرداری‌ها و دولت می‌باشد که متاسفانه به دلیل مشکل مالی با وجود تقاضا بالا از سوی شهرداری‌ها محصولات ما در انبار می‌مانند.

وی با اشاره به اینکه تمامی کارخانجات تولید کننده اتوبوس‌های درون شهری وضعیتی مشابه ما دارند، تصریح کرد: نیاز کشور به اتوبوس‌های درون شهری از جهت کاهش آلودگی هوا، ترافیک و حمل و نقل بسیار حائز اهمیت می‌باشد و با وجود تاکید مسئولان دولت و شهرداری مبنی بر توسعه حمل و نقل عمومی جهت رفع مشکلات شهری باز هم حمایتی از تولدکنندگان داخلی نمی‌شود.

این تولیدکننده با بیان اینکه از زمان دولت آقای روحانی هیچ گونه خرید و حمایتی از ما صورت نگرفت، خاطرنشان کرد: اگر از این تولید حمایت می‌شود نه این همه ترافیک داشتیم نه این میزان مصرف سوخت و آلایندگی.

هاشمی درباره صادرات محصولات خود گفت: ما شانس صادرات به کشورهای همسایه مانند افغانستان عراق و سوریه را داریم اما به خاطر اینکه خریدار ما در کشورهای دیگر دولت است باید دولت و وزرات راه و شهرسازی ورود پیدا کند و زمینه صادرات را برای این محصول فراهم کند که متاسفانه در این خصوص هم دولت کاری انجام نداده است.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت محصولات شرکت‌های داخلی در زمینه ساخت اتوبوس‌های دورن شهری بالا است  گفت: به خاطر نوع محصول و کالا ما دولت باید هم در داخل و هم در بحث صادرات به این کارخانجات کمک کند این درحالی است که خود سازنده باید برای پیدا کردن بازار صادرات اقدام کند.

این تولید کننده افزود: در زمینه اتاق سازی اتوبوس‌های درون شهری از بسیاری کشورها پیشتاز هستیم و از طرف هم می‌توانیم در بحث قیمت و هم کیفیت با کشورهای دیگر رقابت کنیم در صورتی که مراجع ذی ربط به هیچ وجه از این صنعت حمایت نمی‌کند و همین عامل سبب شده تا تمام کارخانجات تولیدکننده این کالا بخوابند.

انتهای پیام/

نظر شما