شناسهٔ خبر: 22658160 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

چین مبادلات تجاری با کره شمالی را کاهش داد

پس از اعمال تحریم‌های جدید سازمان ملل علیه کره شمالی، پکن مبادلات تجاری خود با پیونگ‌یانگ را کاهش داد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / در پی اعمال تحریم های جدید سازمان ملل علیه کره شمالی داده های منتشر شده از سوی اداره کل گمرک چین نشان داد حجم مبادلات تجاری میان پکن و پیونگ یانگ در ماه اکتبر سال جاری به 334.9 میلیون دلار تنزل پیدا کرده که این میزان پایین ترین سطح از ماه فوریه تاکنون بوده است. در مقایسه با سال گذشته حجم کل مبادلات تجاری میان دو کشور از ماه سپتامبر در مجموع 20 درصد کاهش یافته است.

ارزش کالاهای وارداتی دومین قدرت اقتصادی بزرگ جهان در ماه اکتبر از کره شمالی معادل 90.75 میلیون دلار اعلام شد که این میزان در مقایسه با ماه سپتامبر (145.8 میلیون دلار) کاهش چشمگیری داشته و پایین ترین سطح واردات از ژانویه 2014 تاکنون است. میزان صادرات چین به کره شمالی نیز به 244.2 میلیون دلار در ماه اکتبر کاهش یافت. این میزان در ماه سپتامبر 266.4 میلیون دلار و در اکتبر سال گذشته 286.9 میلیون دلار بود.

این داده ها در حالی منتشر شده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با اعمال فشار بر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، از وی خواسته است با محدود کردن صادرات نفتی و کاهش مبادلات تجاری فشارها علیه کره شمالی را تشدید کند. / باشگاه خبرنگاران

 

 

نظر شما