شناسهٔ خبر: 22658157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

آواربرداری و امدادرسانی به سرعت درحال انجام است/ ۱۹ هزار لیتر نفت از سوی بسیج و سپاه کردستان پخش شد

مشاوره فرمانده سپاه استان کردستان، گفت: آواربرداری جهت آغاز سازندگی روستاها به سرعت توسط سپاه های استانی و بسیج سازندگی در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، عبدالحسین یوسفی مشاوره فرمانده سپاه استان کردستان ضمن ابراز همدردی با مردم غیور کرمانشاه و با اشاره به تقسیم روستاها بین سپاه های استانی و بسیج سازندگی استانها، اظهارداشت: از ابتدای وقوع زلزله که همراه با خسارات زیادی بود بعد از فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند نیروهای مسلح با تمام قوا برای کمک به زلزله زدگان در منطقه زلزله زده حضور یابند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر حسب وظیفه انقلابی خود خیلی سریع در منطقه با تمام قوا حضور پیدا کرد. بسیج سازندگی و سپاه کردستان طی تقسیمات انجام شده ۶ روستا را تحت پوشش خود قرار داده است. نجات مردم از زیر آوار و امداد رسانی اقدام اولیه سپاه کردستان در ساعات اولیه حضورش در منطقه بوده است.  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از گذشت ۴۸ ساعت از وقوع زلزله طی جلساتی بازسازی روستاها را به سپاه های استانی محول کرد. البته قرار بر این شد که ارتش در داخل شهر خدمت رسانی کند. بسیج سازندگی مسئول بازسازی روستاهای تپه ماران بیشگان کوچ نظری تایشه برق و باران اولیاء و برق و باران سفلی بوده است.

 

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از تمام توان بسیج سازندگی و سپاه های استانی برای کمک به مردم زلزله زده بیان کرد: ۲۷۰ خانوار این روستاها جمعیتی بالغ بر ۱۱۲۰ نفر را دارا می باشد. در این ۶ روستا متاسفانه ۲۵ نفر فوت شدند. قرارگاه شهید محسن عباسی بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس کردستان به مرکزیت روستای تپه ماران ایجاد شد. احشام به جا مانده در زیر آوار باعث بوجود آمدن بوی بسیار بدی شده بود که همکارانم این دام های مرده را از زیر آوارها بیرون آورده و مدفون کردند.  در ضمن به دلیل نزدیکی فصل سرما نفت مورد نیاز مردم به سرعت تامین شد. ۱۹ هزار لیتر نفت در بین این ۶ روستای مورد حمایت بسیج سازندگی و سپاه کردستان پخش شد. یکی از اقدامات مهم قرارگاه شهید محسن عباسی همدردی و رسیدگی سریع به کسانی بود که عزیزانشان را در حادثه زلزله از دست داده بودند. 

 

یوسفی با مهم دانستن ادامه کمک رسانی به مردم زلزله زده افزود: در این مدت نزدیک به ۶۰۰ چادر به روستاییان داده شده است. و نایلون ها  نیز به روستاییان تحویل داده شد تا بر روی چادر خود قرار دهند تا باران به داخل چادرها نفوذ نکند. جلسه هم اندیشی را با حضور رییس شوراها، دهیاری ها و فرمانده های پایگاه بسیج برای خدمت رسانی بیشتر تشکیل دادیم. آواربرداری از اقدامات مهم بسیج سازندگی سپاه کردستان است که با سرعت در حال انجام است.  قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران طی قراردادی ساخت ۱۰ هزار کانکس را پذیرفت که با این اقدام سپاه تمامی مردم زلزله زده در داخل کانکس ها به طور موقت اسکان می یابند. قرار بر اهدای کانکس به تمام روستاییان است. البته سپاه تا لحظه اتمام ساخت خانه ها در منطقه حضور  خواهد داشت. در ضمن طی تدابیر اندیشیده شده، سربازان این منطقه را برای گرفتن مرخصی کمک خواهیم کرد همچنین برای دانشجویان نیز تدابیری اندیشیده ایم که در دانشگاه جهت ادامه تحصیل مشکلی نداشته باشند.

 

 

ملاصدیق پالانی امام جمعه اهل سنت روستای تپه ماران است. او با تشکر فراوان از اقدامات بسیج سازندگی و سپاه جای خالی دولتمردان را در کمک رسانی به مردم یاداور شد و گفت: زلزله زدگان فقط به مواد خوراکی نیاز ندارند، کودکان فقط به چیپس و پفک نیاز ندارند کودکان آرامش و آینده میخواهند که جز با کمک دولت کار پیش نمی رود هرچند که تا الان هم ما حضور دولت را ندیدیم و فقط کمک مردم، بسیج سازندگی و سپاه شامل حال ما زلزله زدگان شده است باید دولت فکر اساسی نماید و به فکر ساخت سریع خانه برای زلزله زدگان باشد.

 

در ادامه سعید محمدی رییس شورای تپه ماران با دعوت مردم به آرامش و با تشکر از کمک های مردمی به مناطق زلزله زده خاطرنشان کرد:  با ورود سپاه و بسیج به منطقه زلزله زده شرایط به حالت عادی برگشت و استرس و اضطراب مردم کنترل و آرامش نسبی حکم فرما شد.  مردم نباید عجول باشند، زیرا روستاهای بسیاری خسارت دیده است و در یک زمان نمی توان به همه روستاییان خدمت رسانی کرد. باید روستاییان به بسیج سازندگی و سپاه زمان بدهند تا بتوانند به روستاییان با تمام توان خدمت رسانی کنند.

نظر شما