شناسهٔ خبر: 22658013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

وقتی طرح های اقتصاد مقاومتی مورد بی مهری واقع می‌شود؛

گلایه های یک کارآفرین جوان از مسئولان استان اردبیل

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی در مشگین شهر می گوید که بدنبال تکمیل چرخه پرورش بلدرچین و تبدیل این شهرستان به قطب پرورش بلدرچین است اما متاسفانه مسئولان همراهی نمی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرمشکین، سجاد باغبان ژافر جوان موفق و خوش فکر مشگین‌شهری و فعال عرصه اقتصاد مقاومتی در خصوص فعالیت‌ها و تلاشی که برای رسیدن به این موقعیت انجام داده است گفت: بعد از پایان تحصیلات تکمیلی ( کارشناس ارشد رشته تغذیه طیور ) در سالن 40 هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی در منطقه سلماس کارم را آغاز کردم اما به علت مسافت زیاد با این شهرستان به مشگین‌شهر بازگشتم؛ در این شهرستان نیز کارم را از غرفه‌های بهاره با خرید و فروش تخم مرغ شروع کردم و بعدها با اجاره سالن‌های مرغ گوشتی و فعالیت خود را در سال 92 به صورت رسمی شروع شد.

 

وی ادامه داد: در حین کار وارد عرصه فضای مجازی شدیم تا محصولات تولیدی خود را از طریق اینترنت به فروش برسانیم و عملاً بازاریابی اینترنتی راه اندازی شد، در حین بازاریابی اینترنتی با شرکت آرمان تایماز ارس آشنا شده و همکاری خود را با آن شرکت گسترش دادم و در حال حاضر یکی از فعالان آن شرکت هستیم و در بخش صادرات و واردات مشغول هستیم.

 

باغبان ژافر گفت: بعد از کسب تجربیات لازم در سال 93 پرورش بلدرچین را با 500 قطعه در این شهرستان به صورت آزمایشی شروع کردم و با کسب تجربه در این زمینه این کا را به 6 هزار قطعه افزایش دادیم و با توزیع گوشت و تخم بلدرچین کار خود را توسعه دادیم و برای خدمات رسانی بیشتر دفتر تخصصی ایجاد کردیم.

 

وی افزود: بعد از توسعه کار با مشارکت جهاد کشاورزی و دانشگاه آزاد به تدریس دوره‌های پرورش بلدرچین پرداختم و به خاطر منافع و بازدهی مناسب در حال حاضر نیز در حال احداث سالن 15 هزار قطعه‌ای و سالنی دیگر با 60 هزار قطعه را شروع کردیم.

 

وی خاطر نشان کرد: در طول مدتی که به این کار وارد شدم بازار هدف را شناسایی کردم و در حال حاضر در باب خرید و فروش و مصرف تحم و گوشت بلدرچین در بورس قرار گرفته است.

 

این فعال اقتصادی گفت: برای تکمیل زنجیره غذایی و توسعه بلدرچین در این شهرستان طرح‌هایی آماده و جهت اجرا به آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد ارائه دادیم که این طرح نه تنها در آموزش و پرورش حمایت نشد بلکه طرح ارائه شده با بی مهری مسئولان در آموزش و پرورش گم شد.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این طرح‌های دیگری نیز به دانشگاه آزاد واحد مشگین‌شهر ارائه شد که در حال حاضر یکی از این طرح‌ها صنایع تبدیلی در حال اجراست به طوری که در این طرح تخم بلدرچین به چهار محصول مصرفی خاص تبدیل می‌شود.

 

وی تاکید کرد: به منظور معرفی بلدرچین و محصولات آن، راه اندازی سالن پرورش بلدرچین، بیماری‌ها و ... مجله تخصصی چاپ شده و از این ماه وارد بازار می‌شود و در کنار کارهای خود مجوز مرکز آموزشگاه آزادفنی و حرفه‌ای در زمینه دام و طیور گرفته شده و در آستانه تامین مکان برای شروع بکار آموزشگاه هستیم و در یک ماه آینده افتتاح می‌شود.

 

باغبان ژافر گفت: با حمایت اعضای خانواده تمام مراحل را تا امروز طی کردم و اساتید بنده انگیزه لازم برای شروع بکار در این زمینه دادند و با تلاش خود به این مرحله از موفقیت رسیدم.

 

وی در خصوص طرح‌های ارائه شده گفت: پیش دبستانی و مهد کودک‌ها و همچنین مدارس ابتدائی از جمله اهداف طرح ارائه شده به آموزش و پرورش شهرستان بود که متاسفانه مورد استقبال قرار نگرفت به طوری که با اجرای این طرح برای مدارس درآمدزایی نیز ایجاد می‌شد.

 

وی ضمن گلایه‌مندی از مسئولان شهرستان گفت: نماینده و مسئولان ارشد استان آذربایجان شرقی برای سخنرانی‌ها و همکاری در زمینه‌های مختلف دعوت به همکاری کردند اما متاسفانه با وجود اینکه به مسئولان ارشد شهرستان مراجعه کردم اما متاسفانه هیچ حمایت و استقبالی از بنده نشد و کارهای خود را با توان شخصی خود پیش بردم و امروز خدا را شاکر هستم که به این نقطه از موفقیت رسیدم.

 

فعال عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: ما بیشتر به دنبال تکمیل چرخه پرورش بلدرچین در این شهرستان هستیم و آماده راه اندازی سالن، آموزش و همچنین فروش محصولات تولیدی را بنده شخصاً خریداری می‌کنم تا این چرخه اجرا و جوانان از بیکاری نجات یابند و این شهرستان به قطب پرورش بلدرچین در کشور تبدیل شود اما متاسفانه مورد حمایت مسئولان شهرستان قرار نگرفته است.

 

وی در خصوص اشتغال زایی در این عرصه گفت: در اوایل کار کلیه امورات را شخصاً انجام می‌دادم اما در حال حاضر بیش از 10 نفر در انجام امورات دفتری، بسته بندی، پخش و ... مشغول بکار هستند و در حال توسعه دفتر در سایر شهرستان‌ها نیز هستیم که اشغال زایی به مراتب بیشتر نیز خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در اوایل با یک میلیون تومان کار خود را شروع کرده بودم اما در حال حاضر برای توسعه و راه اندازی زنچیره غذایی با اشتغال زایی بیش از 15 نفر 100 میلیون تومان سرمایه نیاز است و به زودی این طرح عملیاتی خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: در این شهرستان پتانسیل‌های موجود برای فعالیت در این عرصه وجود دارد و بازار هدف نیز ایجاد شده است لذا افرادی که علاقمند به فعالیت در این عرصه باشند آماده ارائه مشاوره و راه اندازی سالن و ... هستیم تا این چرخه در این شهرستان تکمیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما