شناسهٔ خبر: 22657395 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعال سیاسی سیستان و بلوچستان:

ایران درعرصه مبارزه سخت افزاری و نرم افزاری با داعش نقش چشمگیری داشت

زاهدان - ایرنا -نایب رئیس شورای اصلاح طلبان سیستان و بلوچستان و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران در کنار مبارزه سخت افزاری در مبارزه نرم افزاری و رسانه ای با گروه تکفیری داعش موفقیت های چشمگیری داشت.

صاحب‌خبر -

«رضا باوفا» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایران در این عرصه حتی الامکان توطئه های داعش را در میان افکار عمومی منطقه و دنیا خنثی کرد.
وی ادامه داد: بهترین راه مبارزه با سوء استفاده های رسانه ای و ناصواب روشن گری و آگاه کردن مردم است تا فریب شگردهای امثال داعش را نخورند.
وی افزود: بخشی از رسانه های اسلامی به ویژه ایران نقش موثری در خنثی کردن توطئه های داعش داشتند اما نیاز است کشورهای اسلامی همگام با پیشرفت های حاصل شده در فضای رسانه ای دنیا خود را تقویت کرده و در مقابل تحرکات فریبکارانه و تبلیغاتی دشمنان اسلام اثر گذاری مناسب داشته باشند.
نایب رئیس شورای اصلاح طلبان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: کشورهای اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران باید بتوانند در مقابل تهدیدات رسانه ای از فرصت های رسانه ای برای آگاهی مردم استفاده کنند و این مهم زمانی محقق می شود که سرمایه گذاری مناسب در حوزه رسانه و فضای مجازی از سوی این کشورها صورت گیرد.
باوفا بیان کرد: از آنجا که رسانه ها در عصر ارتباطات بیشترین تاثیر گذاری را در افکار عمومی دارند گروه تکفیری داعش توانست با استفاده از این بستر زمینه مناسب برای رسیدن به اهداف شوم خود را فراهم کند.
وی افزود: امروز فعالیت آزادانه گروهها در شبکه های اجتماعی دستیابی به هر هدف رسانه ای را تسهیل کرده این در حالیست که طی دهه گذشته گروههای بنیاد گرای متعددی در منطقه ظهور و بروز داشتند اما گروه داعش توانست با سوء استفاده از فضای رسانه موفقیت بیشتری در فضاسازی جهانی برای انجام جنایت های خود داشته باشد.
این فعال رسانه ای ادامه داد: گروهک داعش از همان ابتدای فعالیت خود رسانه های مختلفی را برای تاثیر گذاری و حتی عضو گیری در سراسر دنیا به کار گرفت.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه گروه های تروریستی قبل از داعش هم برای دست پیدا کردن به اهداف و برنامه های خود از شبکه های مجازی استفاده کردند اما اطلاعات و آمار ثابت می کند بر خلاف این گروهها داعش توانسته به خوبی از فضای رسانه ای موجود برای رسیدن به خواسته هایش استفاده کند.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ادامه داد: بهره برداری گسترده داعش از رسانه های مجازی و اینترنت سبب شده اینترنت زمین بازی اصلی داعش شود.
وی با بیان اینکه داعش از فعالیت در حوزه رسانه سه هدف را دنبال می کرد گفت: این گروه با نمایش و انتشار جنایت ها و اقدامات وقیحانه خود تلاش کرد در دل مردم دنیا ترس و دلهره ایجاد کند.
وی افزود: استفاده از فضای رسانه برای در جریان قرار دادن مردم از اخبار و پیشروی های خود از دیگر اهداف رسانه ای این گروه بود.
فعال رسانه ای سیستان و بلوچستان گفت: این گروه تروریستی در کنار نشان دادن چهره ترسناک و در ظاهر متضاد با آن تلاش کرد با انتشار فیلم های احساسی و مثلا انسان دوستانه کاری کند که با فریب افکار عمومی در بین بخشی از مردم جهان به محبوبیت نسبی دست پیدا کند.
وی تاکید کرد: در کل داعش تلاش کرد با استفاده از شگردهای رسانه ای برای خود جذابیت ایجاد کند به شکلی که هر اقدامی توسط این گروه تروریستی بازتاب جهانی پیدا کرد و اخبارش به خانواده ها هم راه پیدا کرد.
به گزارش ایرنا گروه موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) سال 1393 شمسی(2014 میلادی) ورود خود را به شکلی خونین و پر سر و صدا در عراق اعلام کرد.
پس از چندی ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تروریستی- تکفیری ادعای تاسیس خلافت کرد و خود را خلیفه خواند.
داعش با خلافتی که با شیوه «قهر و استیلا» پی ریزی شده بود، با بهره گیری از راهبرد رعب و وحشت تلاش کرد به مطامع شیطانی خود دست پیدا کند.
این گروه تکفیری در راستای هویت سازی جعلی برای خود داعیه احیای خلافت اسلامی را داشت و شیعیان، اهل سنت، علویان و مسیحیان را سدی در مقابل هویت خود تصور می کرد.
حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی برخی کشورها از داعش منجربه پیشروی میدانی آنها در برهه هایی از زمان شد.
با پیروزی جبهه مقاومت اسلامی عراق و سوریه بر فتنه تروریسم تکفیری و پایان یافتن سیطره داعش که با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی - صهیونیستی در'ابوکمال' رقم خورد، گروه تکفیری- تروریستی داعش رو به نابودی نهاد.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

انتهای پیام /*

نظر شما