شناسهٔ خبر: 22656736 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رهبر حزب محافظه‌کار کانادا: داعش به پایان خود رسید

تهران - ایرنا - اندرو شیر ( Andrew Scheer) رهبر حزب محافظه‌کار کانادا در سخنانی، با بیان اینکه بسیاری از مردم از اقصی نقاط جهان به داعش در سوریه پیوستند تا برای این گروه بجنگند و منطقه را با اقدامات تروریستی خود دچار آشوب کردند، تصریح کرد: داعش به پایان خود رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، شیر با انتشار نسخه ویدویی سخنان خود در توییتر و با ابراز تاسف از اینکه در این میان، شماری از اتباع کانادایی نیز تحت تاثیر اندیشه های افراطی این گروه تروریستی قرار گرفته و به آنان ملحق شدند، افزود: اکنون که داعش به شکست رسیده است، بسیاری از عناصر این گروه در تلاش هستند تا به کشورهای خود از جمله کانادا بازگردند.
این سیاستمدار کانادایی افزود: باید با بهره گیری از حداکثر ظرفیت های قانونی عناصر گروه تروریستی داعش را مورد پیگیرد قضایی قرار دهد تا مانع از تحقق اقدامات شوم آنان علیه کانادا و متحدان آن شود.
در همین خصوص، مرکز تحقیقات جهانی سازی مستقر در مونترآل کانادا در گزارشی با تشریح وضعیت رو به زوال گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، نوشت: در حال حاضر، عناصر داعش در وضعیت وخیمی به سر می برند.
این اندیشکده حوزه روابط بین الملل در ادامه گزارش خود، سه گزینه را پیش روی تروریست های داعشی برای رهایی از محاصره معرفی کرد و در تشریح آنان نوشت: نخست، تسلیم و تقاضای عفو و امیدوار بودن به بخشش ارتش سوریه و عراق؛ دوم، همراه شدن با سیل پناهجویان که به دنبال پناهی برای خود هستند تا شاید بتوانند از این مسیر هویت قانونی برای خود ایجاد کنند و راه حل سوم روی آوردن به غرب برای ساماندهی جذب نیرو و انجام فعالیت های ساختارشکنانه در کشورهای غربی می باشد، که پرواضح است احتمالا عناصر داعشی با حضور در غرب عملا به ردیف حمله کنندگان انتحاری ملحق خواهند شد.
خاورم**9377** مترجم: حمید اوضح**انتشاردهنده: 1577**حسن حسین زاده

انتهای پیام /*

نظر شما