شناسهٔ خبر: 22656733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با هفته بسیج/ برپایی بیمارستان صحرایی در سبزوار

سبزوار- ایرنا- مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی سبزوار گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج نخستین بیمارستان صحرایی در دهستان شامکان بخش ششتمد این شهرستان برپا شد.

صاحب‌خبر -

رمضانعلی اخوان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بیمارستان با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه، بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با هدف رفع محرومیت برپا شده است.
وی ادامه داد: در این بیمارستان 16 پزشک متخصص در 6 رشته تخصصی اطفال، زنان، چشم، ارتوپدی، داندانپزشکی و قلب و عروق به بیماران خدمت می کنند.
مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی سبزوار گفت: روزانه 250 نفر از ساکنان روستاهای این منطقه توسط پزشکان متخصص به صورت رایگان معاینه و درمان می شوند.
وی افزود: در این بیمارستان تجهیزات جانبی شامل سونوگرافی، داروخانه و آزمایشگاه نیز وجود دارد و غیر از هزینه دارو همه این خدمات به صورت رایگان به بیماران ارائه می شود.
اخوان ادامه داد: این بیمارستان در طول هفته بسیج دایر است. برای شناسایی بیماران و خدمت رسانی مطلوب یک ماه گذشته با همکاری هفت خانه بهداشت روستایی، غربالگری مردم این منطقه صورت گرفت و اعزام پزشکان متخصص با توجه به بیماری و نیاز به درمان مردم انجام شده است.
37 مرکز بهداشتی و درمانی، 194 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع غرب خراسان رضوی فعالیت می کنند. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/7495/1858

نظر شما