شناسهٔ خبر: 22656654 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

پاپ فرانسیس با پناهندگان روهینگیایی دیدار می‌کند

رهبر کاتولیک های جهان هفته آینده برای دیدار با رهبر میانمار و فرمانده ارتش این کشور و همچنین مسلمانان روهینگیایی پناهنده در بنگلادش به این دو کشور سفر می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان هفته آینده با «آنگ سان سوچی» رهبر میانمار و «مین آنگ هلینگ» فرمانده ارتش این کشور دیدار می کند.
پاپ فرانسیس روز سه شنبه 7 آذر در نایپیداو پایتخت میانمار با آنگ سان سوچی و روز پنجشنبه 9 آذر با هلینگ فرمانده ارتش میانمار در کلیسایی در شهر یانگون ملاقات می کند.
 
پاپ همچنین در رویدادی که قبلا در برنامه سفر او پیش بینی نشده بود، روز جمعه 10 آذر به داکا پایتخت بنگلادش می رود تا با گروهی از مسلمانان روهینگیا که به این کشور پناهنده شده اند، دیدار کند.
 
دیدار با فرمانده ارتش نیز در برنامه سفر پاپ فرانسیس نبوده و پس از گفت و گوی کاردینال میانمار با او و پذیرش هر دو طرف، به برنامه سفر افزوده شده است.
 
به گزارش ایرنا، در پی حملات 25 آگوست (سوم شهریور ماه) ارتش میانمار و گروه های شبه نظامی افراطی بودایی به مسلمانان روهینگیایی، صدها تن کشته شده و بیش از نیم میلیون مسلمان از ترس جان خود به بنگلادش در همسایگی میانمار گریخته اند که این مساله، بحران انسانی وسیعی را در میان این آوارگان رقم زده است.
 
سازمان ملل می گوید ارتش میانمار در تلاشی هماهنگ و سازمان یافته برای پاکسازی منطقه از اقلیت روهینگیا است، اقدامی که به منزله پاکسازی قومی تلقی می شود.
ارتش میانمار امکان بازدید خبرنگاران مستقل و گروه های امدادگر از این منطقه را به شدت محدود کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما