شناسهٔ خبر: 22656360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار کرمانشاه:

باید اقدامات آموزش و پرورش در زلزله آسیب‌شناسی شود

نمایندگی کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه بر ضرورت آسیب‌شناسی اقدامات آموزش و پرورش در جریان زلزله اخیر استان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا ، فضل الله رنجبر در جلسه امروز(دوم آذر) شورای آموزش و پرورش شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه دانش آموزان یکی از آسیب پذیرترین اقشار در حوادثی مثل زلزله  هستند، اظهار کرد: آنچه در زلزله اخیر استان کرمانشاه اهمیت دارد این است که باید این زلزله و اقدامات انجام شده آسیب‌شناسی شود، چراکه این آسیب شناسی و شناسایی نقاط ضعف و قوت خواهد توانست نقش مهمی در مدیریت بحران در موارد این چنینی در آینده داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه اقداماتی که در زلزله انجام گرفت باید آسیب شناسی شوند تا تجربه‌های موفق آن در بحران‌های بعدی مورد استفاده قرار گرفته و تجربه‌های ناموفق هم شناسایی شوند، اضافه کرد: باید تدابیری که در مدارس استان در مواجهه با زلزله اندیشیده شده به صورت یک کتابچه برای استفاده در آینده درآید.

فرماندار کرمانشاه افزود: زمان و نحوه اعلام تعطیلی مدارس، نحوه برپایی مدارس مناطق زلزله زده و نحوه فراخوان جذب معلم و دیگر اقدامات انجام شده در بحران باید در آسیب‌شناسی‌ها مورد ارزیابی قرار گیرند.

رنجبر سپس  با بیان اینکه کادر پزشکی در زلزله استان کرمانشاه سنگ تمام گذاشتند، گفت: از نخستین روز پس از زلزله کارهای بزرگی برای انتقال و درمان مجروحان انجام شد و این اقدام جامعه پزشکی شایسته تقدیر است.

رنجبر در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر سامانه تلفن همراه" #83*780* " آسان ترین و دردسترس ترین سامانه برای کمک به بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه است، از افرادی که تمایل به کمک در ساخت و ساز برای زلزله زده ها دارند خواست تا از این سامانه استفاده کرده و اطمینان داشته باشند که تمامی کمک های پرداختی آنها صرف ساخت و ساز در مناطق زلزله زده خواهد شد.

وی اضافه کرد: افرادی که با این سامانه به امر بازسازی مناطق زلزله زده کمک کنند می توانند به دلخواه برای بازسازی در سه بخش مسکن، مدرسه و یا درمانگاه کمک کنند.
 


انتهای پیام

نظر شما