شناسهٔ خبر: 22655715 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

وضعیت رقت بار پناهجویان ایرانی عازم استرالیا در اردوگاه مانوس (+عکس)

دولت استرالیا می کوشد با ایجاد فشار بیشتر بر پناهجویان آنها را وادار به تسلیم کند. صدها پناهجوی اردوگاه مانوس ایرانی هستند.

صاحب‌خبر -

وضعیت صدها پناهجوی ساکن در اردوگاه مانوس در جزیره پاپوا گینه نو در روزها و هفته های گذشته بسیار رقت بار شده است و همزمان پلیس از امروز برای خالی کردن صدها پناهجوی ساکن در این اردوگاه وارد عمل شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان، وضعیت زیستی و بهداشتی صدها پناهجوی ساکن در اردوگاه مانوس که بسیاری از آنها پناهجویان ایرانی عازم استرالیا هستند، در 3 هفته گذشته همزمان با قطع آب و برق این اردوگاه رو به وخامت گذاشته است.

امروز (پنج شنبه) پلیس پاپوا گینه نو برای خالی کردن اردوگاه مانوس وارد این اردوگاه شده و با تخریب خانه های پناهجویان آنها را به زور وادار به خروج از این اردوگاه کرده است اما جمعیتی بیش از 400 پناهجو در گوشه ای از اردوگاه تجمع کرده و با زنجیر کردن دستانشان به یکدیگر در برابر این رفتار پلیس مقاومت کرده اند.

پلیس امروز به پناهجویان یک ساعت فرصت داده تا با جمع کردن وسایلشان این اردوگاه را ترک کنند اما صدها پناهجویی که در 3 هفته گذشته در برابر فشارها مقاومت کرده اند حاضر نشده اند به این خواسته تن بدهند. پلیس پاپوا گینه نو 31 اکتبر را واپسین روز اردوگاه مانوس اعلام کرده بود و پس از این تاریخ برای فشار بیشتر به پناهجویان آب و برق این اردوگاه قطع شده است.

دولت استرالیا در سال های گذشته هزاران پناهجوی عازم این کشور را به جزایر اقیانوس آرام تبعید کرده و با ایجاد فشار به روی آنها می کوشد آنها را وادار به تسلیم کند. دولت کانبرا می گوید به این پناهجویان به هیچ وجه – مگر در موارد بسیار نادر – ویزای ورود به خاک استرالیا را نمی دهد و آنها باید اردوگاه های اسکان موقت را ترک کرده و به کشورهایشان بازگردند.

دولت پاپوا گینه نو به درخواست استرالیا اجازه حضور خبرنگاران خارجی به جزیره مانوس و دیگر جزایر اقیانوس آرام که پناهجویان در آن ساکن هستند را نمی دهند و تصاویر زیر از وضعیت روز پنج شنبه اردوگاه مانوس، در صفحات مجازی برخی از پناهجویان حاضر در اردوگاه مانوس منتشر شده است.

صحنه دستگیری بهروز یک پناهجوی ایرانی در اردوگاه مانوس که در صفحه توییتر یکی از پناهجویان منتشر شده است
صحنه دستگیری بهروز یک پناهجوی ایرانی در اردوگاه مانوس که در صفحه توییتر یکی از پناهجویان منتشر شده است
تخریب وسایل پناهجویان در اردوگاه از سوی پلیس
تخریب وسایل پناهجویان در اردوگاه از سوی پلیس

 

 

 

نظر شما