شناسهٔ خبر: 22655609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری افتتاحیه رسمی رویداد « تبریز ۲۰۱۸» ‌در ایام عید نوروز

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: افتتاحیه رسمی رویداد «تبریز ۲۰۱۸» ‌ایام عید نوروز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

برگزاری افتتاحیه رسمی رویداد تبریز ۲۰۱۸ ‌در ایام عید نوروزبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور،در جلسه شورای هماهنگی «تبریز ۲۰۱۸ »در استانداری ، با اشاره به آغاز میزبانی رویداد «تبریز ۲۰۱۸» از دی ماه گفت: افتتاحیه رسمی در ایام عید نوروز برگزار می‌شود و رئیس جمهور و مقامات ارشد بین المللی نیز در این افتتاحیه حضور می‌یابند.

وی با تاکید بر اهمیت گردشگری در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده اظهار کرد: امارات و کویت در جنوب ایران از گذشته گردشگری را آغاز کرده اند و کشورهای شمالی ایران هم گردشگری را به تازگی آغاز کرده‌اند و می‌دانند که راه میانبر برای افزایش درآمد ملی و توسعه کشورشان از مسیر گردشگری است.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیاد تاریخی و طبیعی حق گردشگری کشور ادا نشده است، افزود: 4 میلیون و 900 هزار گردشگر ورودی داریم که بخش عمده آن، گردشگر زیارتی است و گردشگر تفریحی عدد ناچیزی دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه برخی هنوز اعتماد ندارند که گردشگری می‌تواند در اقتصاد کشور نقش داشته باشد تصریح کرد: سرمایه گذاری‌های زیادی می‌خواهیم تا یک کارخانه تولیدش را آغاز کرده و اشتغال ایجاد کند ولی در بخش گردشگری با رقم‌های بسیار پایین تر می‌توانیم ارزش افزوده و اشتغال ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به داشته‌های طبیعی و تاریخی در ایران، در بازار رقابتی شدید قرار نداریم خاطرنشان کرد: می‌توانیم جاذبه‌های طبیعی و تاریخی به سرعت معرفی کرده و اقدام به جذب گردشگر کنیم تا از گردش مالی 7 هزار میلیارد دلار مستقیم و غیر مستقیم صنعت گردشگری سهم خود را افزایش دهیم.

مونسان با اشاره به اینکه اقتصاد گردشگری در جایگاه سوم اقتصاد جهان قرار دارد افزود: از هر 11 شغل یک شغل مربوط به گردشگری است که موجب توزیع عادلانه ثروت در روستاها و شهرهای کوچک کرده و برای کل کشور تولید ثروت می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در «تبریز 2018» زمان زیادی را از دست دادیم ادامه داد: اگر اقدامات قبلی داشتیم، باید در ابتدای 2018 داشته‌ها را عرضه کنیم، این عقب افتادگی جبران شدنی است و باید از این فرصت بین‌المللی برای معرفی تبریز و ایران استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه قبلا همه نگاه‌ها به سمت پروژه‌های عمرانی بود و وصل کرده بودیم به 2018 ابراز داشت: اغلب این پروژه‌ها که در قالب دفترچه سرمایه گذاری تدوین شده بود، تکالیف برخی دستگاه‌ها بود که بالاخر باید اجرا شود ولی به صورت نظام مند در پروژه‌های مرتبط با 2018 متمرکز شویم و در قالب 10 تا 15 پروژه اثرگذار دولت ورود کند.

وی با اشاره به اینکه گام اول در معرفی 2018، تبلیغات بین المللی است که انجام نشده است افزود: همین کشورهای همسایه هنوز ظرفیت‌های تبریز را نمی‌شناسند و نتوانسته ایم موج تبلیغاتی خوبی برای تبریز 2018 ایجاد کنیم.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری رویداد تبریز 2018  در نوروز

نظر شما