شناسهٔ خبر: 22655408 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بطحایی: شبکه تلویزیونی اولیای دانش‌آموزان راه اندازی می شود

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی شبکه تلویزیونی برای اولیای دانش آموزان خبر داد و گفت: برنامه های این شبکه محدودیت‌های سایر شبکه‌ها را ندارد و با اولیای دانش‌آموزان به راحتی در باره مسائل اجتماعی سخن می گوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،‌ محمد بطحایی روز پنجشنبه در کنگره سراسری حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وزارت آموزش و پرورش دامنه و وسعت مخاطبان و یا ذی‌نفعان است که گستره بسیار وسیعی دارد. امروز حدود 20 میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم با آموزش و پروش سروکار دارند.
وی ادامه داد: بنابراین از برنامه های ما تقویت تعامل و ارتباط مستقیم با همه ذی‌نفعان است که در این رابطه تهیه و تولید یک شبکه ملی ارتباطات در جهت تعامل مدنظر ما است.
وی گفت: آموزش و پرورش باید با مخاطبان خودش تعامل سازنده داشته باشد چرا که شرط لازم برای بقای نظام آموزش و پرورش نظام تعاملی و درست است که تاکنون وجود نداشته است.
وی با بیان این که دومین برنامه وزارتخانه ایجاد بستری برای معرفی توانمندی های خود جهت قبولی مسولیت مدیریتی را فراهم کنیم، افزود: ما قصد داریم از زنان و جوانان در نظام آموزش و پرورش استفاده کنیم.
وزیر آموزش و پرورش به صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم برای هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان دو نفر از اعضا را خود سهامداران انتخاب و معرفی کنند.
وزیر آموزش و پرورش در باره قانون پیش از موعد بازنشستگی نیز اظهار داشت: ما امکان استفاده از ارفاق برای قانون بازنشستگی را نداریم و از طرفی با وضعیت بدی که در صندوق‌های بازنشستگی وجود دارد نه دولت و نه نمایندگان با ارفاق 5 ساله در بازنشستگی فرهنگیان موافقت نمی‌کنند.

** باید به سمت حزب‌محوری گام برداریم
در ادامه این کنگره محمدرضا عارف ابتدا به پیروزی های جبهه مقاومت و شکست داعش در منطقه اشاره کرد و گفت: از برادر بزرگوارم سردار قاسم سلیمانی به جهت سرنگونی گروهک داعش تشکر می کنم و یاد و خاطره همه شهدا را گرامی می داریم.
رییس فراکسیون امید ادامه داد: خرداد 92 پیام اصلی ما مشارکت و حضور جدی جریان اصلاحات بود. باتوجه به اتفاقات سال 88 و انتخابات مجلس 86 یک فضای ناامیدکننده‌ای به جبهه اصلاحات القا شده بود و ما در یک فضای ناباورانه پیروز شدیم.
وی یادآورشد: رسانه‌های رقیب قبل این پیروزی میخ را به تابوت جریان اصلاحات کوبیده بودند و گفتند که اصلاحات مرده است.
نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی افزود: با هدف‌گذاری که انجام دادیم چند کار را باید انجام می‌دادیم که نخستین آن انسجام و هماهنگی بود که با شعار امید، حرکت و رونق اقتصادی محقق شد.
عارف در ادامه بیان داشت: برخلاف تصور رقبای ما لیست امید به طور کامل در تهران رأی آورد و بعد از آن برخی تلاش کردند که آن را از بین ببرند. از بیرون و داخل تلاش شد انسجام و هماهنگی ما را از بین ببرند. مشاهده کردید گفتند که فراکسیون امید ناکارآمد است که البته در اردیبهشت 96 مردم مسیر ما را تایید کردند.
وی در ادامه به هجمه علیه شورای عالی سیاستگذاری اشاره کرد و گفت: ظاهرا هجمه این بار به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است اما در باطن به مردم است. این سیستم غیرخطی نشان داد بهینه و کار آمد است.
رییس فراکسیون امید با طرح این سوال که چرا این هجمه به شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان وجود دارد، افزود: چون آنها جرات ندارند به مردم بگویند که چرا به اصلاح‌طلبان رای داده‌اید به بانیان این جریان ایراد می‌گیرند.
عارف در ادامه شوراهای شهر و روستا را نهادهای مردمی بسیار مهمی عنوان کرد و گفت: مردم در زمان کوتاهی اثر این شوراها را درک می‌کنند.
رییس فراکسیون امید بیان داشت: باید به سمت حزب‌محوری گام برداریم و با محوریت احزاب در رویدادها حضور داشته باشیم و از منافع خودمان عبور کنیم، مهم برای ما اهداف ملی است.

**حق تعیین سرنوشت جزء اولین مطالبات مردمی است
دبیرکل حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به تاسیس این حزب اشاره کرد و گفت: بنای تاسیس حزب در سال 1380 به عنوان یک تشکل اصلاح‌طلب به همت جمعی از فرهنگیان فرهیخته با رعایت تمامی قوانین و چارچوب کشور شکل گرفت.
فرج کمیجانی با بیان اینکه ما در طول سال‌های فعالیت خود در کنار جریان اصلاحات بودیم، گفت: در این 16 سالی که از عمر حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی می‌گذرد، همواره در کنار جریان اصلاحات حضور فعال داشته‌ایم.
وی تاکیدکرد: ما درحزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی معتقدیم که حق تعیین سرنوشت جزء اولین مطالبات مردمی است. بیش ازیک قرن از این مطالبه‌خواهی می‌گذرد اما همچنان در این زمینه افتان و خیزان عمل می‌کنیم.
دبیرکل حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی کمیجانی با بیان این که انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی شکل گرفت و 8 سال پایمردی مردم ایران در دفاع از کیان ملی کشور را نباید فراموش کنیم، گفت: لازم است که یاد و خاطره این عزیزان را گرامی بداریم.
وی ادامه داد: قانون اساسی را محکم‌ترین سند برای حقوق شهروندی و حق دادخواهی عادلانه می‌دانیم.

** اگر درست عمل نکنیم مردم دیگر به ما رأی نمی‌دهند
درادامه این کنگره رییس خانه احزاب ایران گفت: من فکر می‌کنم مردم به کسی چک سفید امضا نداده‌اند بنابراین باید درست عمل کنیم ، اگر درست عمل نکنیم مردم دیگر به ما رای نمی‌دهند.
حسین کمالی افزود: شورای هماهنگی اصلاحات اختلاف نظرهایی درباره انتخابات اول داشت و ما به کمک « کمیجانی » که نقش اساسی در وحدت اصلاحات داشت اساس کار را بر وحدت اصلاح طلبان گذاشتیم و سعی کردیم شورای سیاست گذاری به وجود بیاوریم ما برای انتخابات مجلس به مردم برنامه دادیم که در دو سال گذشته کدام قسمت از برنامه محقق شده است.
رییس خانه احزاب ایران تصریح کرد: ما در همه حوزه ها برنامه داریم و به مردم وعده دادیم که برنامه را عمل می کنیم و 2 سال دیگر زمان مانده است.
کمالی در ادامه به شورای شهر اشاره کرد و گفت: ما برای شورای شهر هم برنامه دادیم . وعده ما به مردم خوش اخلاقی و خوش قیافگی ما نبوده بلکه سند تعهد ما به مردم برنامه است و همه موظفند برنامه را اجرا کنند.
وی در پایان تاکید کرد که اصلاح طلبان باید ضابطه مند و قانون مند حرکت کنند چرا که باید رفتار درست و صادقانه با مردم داشته باشیم.
کنگره سراسری حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی صبح امروز پنجشنبه دوم آذرماه 1396 با حضور محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران ، فریده اولاد قباد، شهربانو امانی، غلامرضا حیدری و حسین کمالی رییس خانه احزاب و جمعی از اعضای این مجمع در سالن معلم جنب آموزش و پرورش منطقه 3 در تهران برگزار شد.
سیام**1058*1724*خبرنگار: محمد افضلی * انتشار: حسین فتح الهی

انتهای پیام /*

نظر شما