شناسهٔ خبر: 22654428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

پدر شهید حججی:

استان بوشهر نشانه شهید پروری وشهید دوستی است

پدر شهید حججی گفت: همایش تجلیل از رزمندگان نشان دهنده روحیه سرشار از ایمان و نور معنویت مادران و همسران ایرانی در دوران دفاع مقدس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ پدر شهید حججی در گفت و گو با خبرنگار سپاس، افزود: امروزه مادران باید در تربیت فرزندان خود دقت و توجه بیشتری کنند و آنها را به احکام و معارف دین آشنا کنند تا بتوانند آموزه‌های دین مبین اسلام را به فرزندان خود بیاموزند و آنان را برای جامعه اسلامی خوب تربیت کنند.

پدر شهید حججی در ادامه با بیان اینکه وظایف مادران و پدران  فقط به امور داخل خانه و تربیت فرزند خلاصه نمی‌شود،اظهار داشت: بلکه باید نسبت به اجتماع مسئولیت های زیادی را قبول نمایند و باید با الگو گرفتن از حضرت فاطمه زهرا و حضرت زینب(س) و امام حسین (ع) نقش مهمی را هم در تربیت و پرورش فرزندان و هم در دفاع از اسلام ایفا کنند.

وی تصریح کرد: دیار شهید رئیسعلی دلواری و استان بوشهر خود نشانه شهید پروری وشهید دوستی می باشد که  در این سرزمین شهادت طلبی که این شهید سرافراز را به دل تمام جهانیان نهاده است، و ما نیز باید از این شهیدان درس بگیریم و به نسل های اینده انتقال بدهیم.

مادر شهید مدافع حرم محسن حججی نیز در این گفتگو با بیان اینکه استان بوشهر جهت حضور در برناه های تعیین شده برای ما سنگ تمام نهاده اند، اظهار داشت: این دیار مثل همیشه خون گرم و پیرو راه شهدا هستند و وقتی زندگی نامه و وصیت نامه های شهید رئیسعلی دلواری را ورق می زنیم این نشانه در نسل های انها هم اکنون برای همه قابل لمس است.

 وی تصریح کرد: مادران شهدا صبر و بردباری و تحمل مصائب را از حضرت زینب(س) یاد گرفته‌اند که چگونه در روز عاشورا با تقدیم هجده عزیز از عزیزانش در مقابل دشمنان مقابله و سپس به شهادت رساندند و ما نیز باید راه رو این عزیزان باشیم.

مادر شهید حججی با بیان اینکه به استقامت و رشادت فرزندش در برابر تروریست های تکفیری با وجود اینکه جراحات جسمی داشت گفت: محسن همیشه برای رسیدن به هدفش که شهادت بود از من می خواست که برایش دعا کنیم.

وی بیان داشت : مادران امروز جامعه اسلامی ما باید فرزندان خویش را به نحوی تربیت کنند که هریک از آنان با افتخار سربازی از سربازان امام عصر(عج) باشند و به این سربازی خویش افتخار کنند و این گونه تربیت فرزند در مکتب آقا امام حسین(ع) تحقق می‌یابد.

در پایان این مراسم توسط خوهران بسیجی دیار شهید رئیسعلی دلواری لوح تقدیر و نشان مادر نمونه به خانواده شهید حججی و شهید احمدی جوان اعطا شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما