شناسهٔ خبر: 22654415 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

قدردانی مراجع از سردار سلیمانی/ داعش محکوم به زوال است

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - مراجع تقلید و علما به پیروزی ایران بر داعش در سوریه واکنش نشان دادند و از سردار سلیمانی تقدیر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، «پایان سیطره داعش بر سوریه » این پیامی بود که طی روزهای اخیر سردار سلیمانی آن را به مقام معظم رهبری ارسال کرد و  همه شخصیت ها را به واکنش وا داشت. اهمیت این اتفاق آنقدر زیاد بود که حتی مقامات و رسانه های خارجی هم نتوانستند دربرابر این موفقیت سکوت کنند. با گذشت چند روز از این خبر همچنان واکنش ها در میان شخصیت ها ادامه دارد و حالا احترام مراجع و علما به سرداران نظامی خاصه سردار قاسم سلیمانی توجهات را به خود جلب کرده است. از آیت الله مکارم شیرازی گرفته که معتقد است باید جایزه نوبل به سردار سلیمانی بدهند تا آیت‌الله مظاهری که عنوان می کند این پیروزی ایرانی ها را محبوب تر کرده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم با صدور پیامی پایان سیطره داعش را تبریک گفت«حشدالشعبی مقاوم و معتقد، حزب الله قهرمان و سید مقاومت جناب حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، حیدریون عراق و سپاه همیشه سرافراز پاسداران انقلاب اسلامی، مقتدرانه در کنار ارتش عراق و سوریه چنان پیروزی بزرگی را برای جهان اسلام رقم زدند که خشم و زبونی داعش و حامیانشان را بر انگیخته است.»

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین از نقش موثر و حیاتی مرجعیت شیعه حضرت آیت الله العظمی سیستانی تقدیر کرده و اعلام کرده است: «مدیریت راهبردی و امام گونه رهبر معظم انقلاب ‌حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» در کنار خلوص و ولایت مداری سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی نقشی اساسی و مهم در تحقق این پیروزی بزرگ داشته است.»

خبرآنلاین در جدول زیر به مهمترین واکنش های مراجع تقلید و علما در این رابطه پرداخته است:

 

مراجع و علما

واکنش

 

آیت‌الله مکارم شیرازی

اگر دنیا قدردان باشد، سزاوار است از طرف سازمان ملل از این سردار شجاع و همرزمانش تشکر گردد و متولیان جایزه نوبل به جای خطاهای گذشته، بهترین جایزه را به این سردار رشید بدهند که آتش جنگ به وسیله او و هم‌رزمانش خاموش شد و دنیا از یک کابوس خطرناک رهایی یافت.

 

آیت الله جوادی آملی

با فداکاری برادران ایرانی، عراقی و سوری خطر این سلفی های تکفیری و داعشی به استکبار و صهیونیسم برگشت. این عزیزان ما، این مدافعان حرم و این سرداران ما مخصوصاً این برادر عزیز و کریم و مهربان و محبوب ما، جناب سردار قاسم سلیمانی (حفظه الله، نصره الله، ایّده الله) ان‌شاءالله به اینجا رسیده است که در آن نامه‌ای که به مقام معظم رهبری نوشته‌اند خاضعانه کل این فتح و پیروزی را به ذات اقدس الهی نسبت دادند، این معنا و تأثیر دعاست.

 

آیت‌الله صافی گلپایگانی

 

اینجانب این پیروزی بزرگ را به ساحت مقدس حضرت بقیة الله (عج) و ملت ‌های مظلوم عراق، لبنان، سوریه، و به ویژه ملّت سربلند ایران اسلامی و به نیروهای مسلح کشورمان بخصوص سپاه همیشه سرافراز پاسداران، و به شخص سردار پر افتخار آقای حاج قاسم سلیمانی که نقش کلیدی بزرگی را در این پیروزی داشت، تبریک و تهنیت گفته، و به ارواح طیبه شهیدان، درود و صلوات می‌ فرستم.

 

 

آیت الله نوری همدانی

 امروز یکی از کارهای بسیار مهم برای امثال حاج قاسم سلیمانی و کسانی که در راه انقلاب و مقاومت گام بر می دارند، نابودی و انقراض داعش است، ایادی آنها عربستان سعودی، صهیونیست ها و در راس آن ها آمریکایی هم بدانند که داعش محکوم به انقراض و زوال است.
بنابراین تمام کسانی که مسلمان و انقلابی هستند باید با هم متحد باشند تا این که هر جا داعش است آن را ریشه کن کنند، البته ما هر چه گفتیم، براساس قرآن است، اما سیاست های آن ها خلاف قرآن است، برای این که قرآن در چند جا تمام جنایات عالم بشریت را به گردن صهیونیست ها می گذارد و از اول هم کشتن پیغمبرها کار اینها بوده است.

آیت‌الله علوی گرگانی

با رشادت‌های جوانان مؤمن و مقاوم از کشورهای مختلف مخصوصاً جوانان عراق و سوریه و ایران و افغانستان و پاکستان و برخی کشورهای دیگر و با فرماندهی آگاهانه و شجاعانه فرماندهان اسلام مخصوصاً سردار عزیز جناب آقای حاج قاسم سلیمانی و با رهبری داهیانه رهبر عزیزمان مقام معظم رهبری و راهنمایی مرجعیت معظم عراق حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی این شجره خبیثه که پیاده‌نظام طاغوت و استکبار جهانی به سردمداری صهیونیزم بین‌الملل بوده است، از بین رفته است، خدا را بسیار سپاسگزار بوده و امیدوارم که این اضمحلال آغازی بر روند پایان سلطه استکبار جهانی و شیطان‌صفت و فرج حقیقی باشد.

آیت الله مظاهری

پیروزی بر داعش ایرانی ها را محبوب دنیا کرد. داعش پایان یافته و به شکرانه این نعمت بزرگ برای این که باقی مانده آن ها نیز ریشه کن شود، از خداوند و ائمه (ع) طلب استعانت می کنیم.

آیت الله محسن مجتهد شبستری

دشمن امروز به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانان است، در این میان استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم از هیچ تلاشی برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمانان دریغ نمی‌کند. وحدت و همبستگی در این شرایط یک امر ضروری است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی/ مدیرحوزه های علمیه

پیروزی امروز وامدار رهبری حکیمانه و داهیانه رهبر معظم انقلاب از یک سو و حضور عالمانه مرجعیت اعلی شیعه در عراق و حمایت معنوی مراجع تقلید و جانفشانی جوانان مؤمن از کشورهای عراق،سوریه و لبنان از سوی دیگر است.

 

29216

برچسب‌ها:

نظر شما