شناسهٔ خبر: 22653011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دریافت تسهیلات بانکی 282 واحد تولیدی در آذربایجان شرقی

282 واحد تولیدی، 167 میلیارد تومان تسهیلات بانکی رونق تولید دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

دریافت تسهیلات بانکی 282 واحد تولیدی در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خیرخواه دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان‌شرقی گفت: در هشت ماهه سال جاری با تجمیع سه شاخص سال 96، انتقالی 95 و پرداخت مستقیم، مجموعا برای 282 واحد تولیدی، 167 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی رونق تولید پرداخت شده است.

وی گفت:در کل کشور 37 هزار و 821 واحد در سایت بهین یاب برای استفاده از تسهیلات طرح رونق تولید ثبت نام کرده‌اند که استان آذربایجان‌شرقی با ۳ هزار و ۸۱ ثبت نام که ۸.۲۶ درصد از کل ثبت‌نام‌های کشور را شامل می‌شود که در رتبه دوم کشوری قرار دارد و مازندران در این زمینه رتبه نخست را دارد.

وی افزود: از مجموع ثبت نام استان 415 واحد با ۱۳.۴۶ درصد در داخل شهرک‌های صنعتی استان قرار دارند ( در کل کشور ۷ هزار و ۴۹ واحد از کل ثبت‌نامی‌ها در داخل شهرک های صنعتی قرار دارد. و استان آذبایجان شرقی در این زمینه رتبه چهارم را دارد.

خیرخواه گفت: از کل ثبت‌نامی‌های استان 2139 واحد با ۶۹.۴۲ درصد کل ثبت‌نامی‌های استان مربوط به واحدهای جهادکشاورزی و 942 واحد با ۳۰.۵۷درصد مربوط به واحدهای صنعتی است.

وی خاطرنشان کرد: در کل کشور ۲۴ هزار و ۷۶۷ واحد کشاورزی و ۱۲ هزار و ۴۵۰ واحد صنعتی ثبت نام کرده و در آذربایجان شرقی 942 واحد صنعتی( رتبه دوم کشور) و 2139 واحد کشاورزی( رتبه دوم کشور) ثبت نام کرده‌اند.

خیرخواه ادامه داد: از مجموع ثبت نامی ها 48 واحد با ۱.۵۵ درصد هم مربوط به واحدهای معدنی می‌باشد که در این زمینه در کل کشور 541 واحد معدنی ثبت‌نام کرده‌اند که آذربایجان شرقی رتبه اول در ثبت نام معدنی را دارد.

وی گفت: از مجموع ثبت‌نام‌های استان ۲ هزار و ۴۷۹ واحد صنعتی و کشاورزی دارای پروانه بهره‌برداری بوده با ۸۱.۰۴ درصد از کل ثبت‌نامی‌ها درخواست سرمایه در گردش کرده‌اند و 536 طرح تولیدی صنعتی و کشاورزی با ۱۷.۳۹ درصد درخواست سرمایه ثابت داشته‌اند.

خیرخواه گفت: در کل کشور ۷۶.۵۶ درصد درخواست سرمایه در گردش و ۲۱.۸۶ درصد درخواست سرمایه ثابت دارند و در منطقه آزاد ارس هم 19 واحد ثبت نام کرده است.

دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: تاکنون 891واحد و طرح تولیدی صنعتی و کشاورزی که ۲۸.۹۱ درصد ثبت‌نامی‌ها می‌باشد در کار گروه بررسی، تصویب و به بانک معرفی شده است.

وی گفت: از نظر تعداد معرفی به بانک در مقایسه کشوری که مجموعا ۱۵ هزار و ۵۵۸ واحد می باشد، استان در رتبه 5کشوری قرار دارد که با طی مراحل بازدید، تشکیل پرونده، کمیته بررسی و کمیته استانی به سیستم بانکی به ارزش 647 میلیارد تومان معرفی شده است که از این تعداد 80واحد به مبلغ 81 میلیارد تومان پرداخت شده است که از نظر تعداد در رتبه 12کشوری و از نظر مبلغ در رتبه 11 کشوری و از محل انتقالی های 95 نیز در سال 96 به تعداد 77 واحد به ارزش 77 میلیارد تومان پرداخت شده است که از نظر تعداد در رتبه 3 کشوری و از نظر مبلغ در رتبه 2کشوری قرار دارد.

وی ادامه داد: در مجموع از محل طرح رونق تولید در سال 96 با لحاظ انتقالی های 95 برای 157 واحد تولیدی به ارزش 154میلیارد تومان پرداخت شده است. که از نظر تعداد در رتبه 7 کشوری و از نظر مبلغ هم در رتبه 5کشوری قرار گرفته است.( البرز، لرستان، اصفهان و قزوین به ترتیب از رتبه یک تا پنج قرار دارند و از محل پرداختی‌های مستقیم برای 125 واحد به مبلغ 12 میلیارد تومان پرداخت شده است.

خیرخواه گفت: با تجمیع سه شاخص سال 96، انتقالی 95 و پرداخت مستقیم مجموعا برای 282 واحد تولیدی به مبلغ 167 میلیارد تومان در سال 96 تسهیلات بانکی طرح رونق تولید پرداخت شده است که از نظر تعداد در رتبه 5 کشوری قرار دارد.

 

انتهای پیام/ش

ثبت نام 37 هزار و 821 واحد در سایت بهین یاب برای استفاده از تسهیلات طرح رونق تولید درکشور

نظر شما