شناسهٔ خبر: 22652401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار تبریز در ستاد استانی تبریز ۲۰۱۸:

ما نیز مانند مشهد از دولت اعتبار می‌خواهیم

تبریز - شهردار تبریز گفت: همانطور که سال ۲۰۱۶ برای مشهد دو هزار میلیارد ریال کمک شد و اعتباراتی برای مترو قم تخصیص یافت، ما نیز انتظار داریم از طرف دولت برای تبریز ۲۰۱۸ کمک شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج شهین باهر صبح امروز در دوازدهمین جلسه ستاد استانی تبریز ۲۰۱۸ که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، گفت: شهرداری در دو موضوع می‌خواهد فعالیت کند که یکی کالبد شهر و دیگری امورات فرهنگی و تبلیغی است.

وی درباره برنامه‌های تعریف‌شده توسط شهرداری تبریز برای «تبریز ۲۰۱۸» تشریح کرد: تعریف پنج مسیر گردشگری، اتصال خانه‌های تاریخی به یکدیگر، اصلاح مناطق تاریخی تبریز، کف‌سازی و سنگ‌فرش نقاط مختلف، اصلاح تابلوهای راهنمایی پیاده و ترافیک، احداث سرویس‌های مدرن، طراحی و ساخت المان‌های پایتختی تبریز در طول تاریخ خود و بهره‌برداری از مرکز همایش‌های بین‌المللی از جمله اقدامات شهرداری برای این رویداد است.

وی همچنین اضافه کرد: ایجاد موزه مشاغل بازار بزرگ تبریز که در اوایل سال افتتاح گردید، تخصیص زمین برای احداث پارک ملل، ایجاد تسهیلات لازم برای نوسازی ورودی‌های شهر، بهره‌برداری از مقبره‌الشعرا و احیا بازار بزرگ تبریز از جمله مواردی هستند که در اولویت اقدامات شهرداری قرار دارند.

شهین باهر تاکید کرد: مشکلات موجود در حوزه اعتبارات را از طریق شهرداری جبران می‌کنیم ولی برای تکمیل این پروژه‌ها نیازمند اعتبار و کمک مالی هستیم و همانطور که سال ۲۰۱۶ دو هزار میلیارد ریال به مشهد کمک شد و اعتباراتی برای مترو قم تخصیص یافت، ما نیز انتظار داریم برای تبریز ۲۰۱۸ از طرف دولت کمک شود.

شهردار تبریز اعلام کرد: در کنار این موضوعات یک‌سری درخواست‌های غیرمادی هم داریم که افتتاح دو کنسولگری آلمان و عراق در تبریز با توجه به اینکه در گذشته هفت کنسولگری در تبریز داشتیم از جمله این‌هاست.

ایجاد دو خط پروازی به روسیه و اروپا، امکان استفاده از تاکسی و اتوبوس با پلاک منطقه آزاد ارس در تبریز از جمله درخواست‌های شهردار تبریز از مسئولان استانی و کشوری بود.

نظر شما