شناسهٔ خبر: 22652214 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکنش مراجع عظام تقلید به نابودی داعش/ اضمحلال داعش پایانی بر یک کابوس خشونت بار

قم- ایرنا- مراجع عظام تقلید در پیام ها وبیانات جداگانه ای با اشاره به جنایت ها و قساوت های گروه تروریستی و تکفیری داعش، نابودی این گروه را به رهبر معظم انقلاب، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی و جبهه مقاومت تبریک و از خدمات آنان تقدیر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پایان سیطره داعش در کشورهای عراق و سوریه در حقیقت پایانی بر یک کابوس خشونت بار، اضمحلال خلافت خودخوانده جریان سلفی تکفیری و تیرخلاصی بر ترفندهای غربی، صهیونیستی و ارتجاع منطقه بود.
تحلیل گران بر این باورند، نابودی داعش با پایداری جبهه مقاومت، درایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرجعیت شیعه و اقتدار جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای درگیر مناقشه، محقق یافته است.
بر همین اساس، حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی، جوادی آملی و علوی گرگانی در پیام ها و سخنان جداگانه ای، با ذکر قساوت ها، بی رحمی و جنایت های کور جریان تروریستی داعش، نابودی این گروه تکفیری را در دو کشور عراق و سوریه تبریک گفته و از درایت های رهبر معظم انقلاب و مجاهدت های سردار سرافراز جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی تقدیر کردند.
سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه شنبه 30 آبان ماه طی نامه‌ای به محضر رهبر انقلاب اسلامی، پایان سیطره شجره خبیثه داعش را اعلام کرد و این پیروزی بزرگ را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و جهان اسلام تبریک گفت. رهبر معظم انقلاب نیز در پاسخ به این نامه ضمن تجلیل از رشادت های فرماندهان و جوانان مدافان حرم بر غافل نشدن از کید دشمنان تاکید کردند.

*نگاهی به بیانات علما و مراجع تقلید

**رهایی از یک کابوس
آیت الله ناصرمکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با صدور بیانیه ای با تقدیر از راهنمایی های پرارزش رهبر معظم انقلاب اسلامی و رشادت سردار حاج قاسم سلیمانی و حمایت های مرجعیت نجف در پیروزی بر داعش، به این نکته اشاره کرد که با نابودی داعش دنیا از یک کابوس خطرناک رهایی یافت.وی ادامه داد:خبر نابودی قدرت داعش و در هم شکستن ستون فقرات این گروه جنایت کاری که در طول تاریخ به قساوت و بی رحمی و درندگی آنان کسی را سراغ نداریم، بسیار مایه امیدواری است.
وی بیان داشت: خدا را هزار بار بر این نعمت و این پیروزی بزرگ سپاس می گوییم که ما را از چنگال این جمعیت خطرناک رهایی بخشید و آن را نتیجه اتحاد و همدلی تمام کشورهای منطقه و مجاهدت های جوانان جان بر کف ایران و عراق و سوریه و برخی دیگر کشورها می دانیم.
وی اظهار داشت: راهنمایی های پرارزش رهبر معظم انقلاب و رشادت سردار شجاع اسلام، حاج قاسم سلیمانی و حمایت های مرجعیت نجف در این پیروزی بزرگ فراموش شدنی نیست.
این مرجع تقلید تاکید کرد: با نابودی داعش، نه تنها خطری از کشورهای منطقه دفع شد؛ بلکه خطر بزرگی از کل جهان برطرف گردید؛ چراکه این قوم تبهکار و وحشی، هیچ چیز را به رسمیت نمی شناختند. بنابراین اگر دنیا قدردان باشد، سزاوار است از طرف سازمان ملل از این سردار شجاع و هم رزمانش تشکر گردد و متولیان جایزه نوبل به جای خطاهای گذشته، بهترین جایزه را به این سردار رشید بدهند که آتش جنگ به وسیله او و هم رزمانش خاموش شد و دنیا از یک کابوس خطرناک رهایی یافت.

**تقدیر از فتح عظیم
آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از دیگر مراجع عظام تقلید نیز با صدور پیامی به مناسبت نابودی گروه تروریستی داعش، از نقش کلیدی سردار قاسم سلیمانی دراین پیروزی بزرگ تقدیر کرد و گفت: جنایات بی‌ شمار وهابیت و دست‌نشانده آن، داعش تبهکار، سابقه نداشت، و امروز مسلمانان جهان به ویژه مسلمانان منطقه از شر وجود جنایتکار آنها راحت گردید؛ خدای بزرگ را بر این فتح عظیم سپاسگزاریم.
وی ادامه داد: سپاس بی حد و حصر، خداوند متعال را سزاست که با فضل خود، و عنایات خاصه حضرت ولی عصر(عج)، سپاه اسلام را بر سپاه کفر و سپاه ضد بشریت، پیروز کرد، دشمن تا دندان مسلحی که مغز و فکر خود را در خدمت شیطان و صهیونیزم قرار داده، و نقشه ‌‌های سوء اجانب را ضد اسلام و مسلمانان جهان اجرا می ‌کرد.
آیت الله صافی گلپایگانی یادآورشد: اینجانب این پیروزی بزرگ را به ساحت مقدس حضرت بقیة الله (عج) و ملت ‌های مظلوم عراق، لبنان، سوریه، و به ویژه ملّت سربلند ایران اسلامی و به نیروهای مسلح کشورمان بخصوص سپاه همیشه سرافراز پاسداران، و به شخص سردار پر افتخار آقای حاج قاسم سلیمانی که نقش کلیدی بزرگی را در این پیروزی داشت، تبریک و تهنیت گفته، و به ارواح طیبه شهیدان، درود و صلوات می‌ فرستم.

** وحدت جبهه مقاومت
آیت الله حسین نوری همدانی از دیگر مراجع عظام تقلید نیز در پیامی اعلام کرد: کسانی که امروز در راه ایجاد و تقویت داعش گام برداشتند، همه شکست خورده اند و پیروزی بر داعش در نتیجه اتحاد و وحدت جبهه مقاومت حاصل شد.
وی در پیام خود ادامه داد: خداوند متعال را شاکریم که وعده خود را درباره جبهه مقاومت عملی کرد، خداوند این وعده را داده که هر کس در راه خدا و احیا و استمرار ارزش ها گام بردارد، به او کمک خواهد کرد. جبهه مقاومت در سوریه و عراق توانستند داعش را ریشه کن کنند، آنها در عراق و سوریه قلع و قمع، ریشه کن و منقرض شدند، اما در جاهای دیگر ایادی دارند.
پیام حاکیست: امروز یکی از کارهای بسیار مهم برای امثال حاج قاسم سلیمانی و کسانی که در راه انقلاب و مقاومت گام بر می دارند، نابودی و انقراض داعش است، ایادی آنها عربستان سعودی، صهیونیست ها و در راس آن ها آمریکایی هم بدانند که داعش محکوم به انقراض و زوال است. بنابراین تمام کسانی که مسلمان و انقلابی هستند باید با هم متحد باشند تا این که هر جا داعش است آن را ریشه کن کنند، البته ما هر چه گفتیم، براساس قرآن است، اما سیاست های آن ها خلاف قرآن است، برای این که قرآن در چند جا تمام جنایات عالم بشریت را به گردن صهیونیست ها می گذارد و از اول هم کشتن پیغمبرها کار اینها بوده است.

**خوارج بدخیم
آیت الله عبدالله جوادی آملی از دیگر مراجع عظام تقلید نیز در درس تفسیر خود با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت اسلامی بر فتنه تروریسم تکفیری و پایان یافتن سیطره داعش گفت: این فتح و پیروزی از ناحیه ذات اقدس الهی است و ما خدا را شاکریم که این خطر به خود خطرآفرین برگشت.
وی ادامه داد: این نعمت بزرگ را به نظام جمهوری اسلامی، رهبرمعظم انقلاب، مسئولان و به تمام فداکاران این مرز و بوم به ویژه خانواده‌های معزز و معظم شهدای مدافع حرم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم،با فداکاری برادران ایرانی، عراقی و سوری خطر این سلفی های تکفیری و داعشی به استکبار و صهیونیسم برگشت.
آیت الله جوادی آملی اضافه کرد: این عزیزان ما، این مدافعان حرم و این سرداران ما مخصوصاً این برادر عزیز و کریم و مهربان و محبوب ما، جناب سردار قاسم سلیمانی ان‌شاءالله به اینجا رسیده است که در آن نامه‌ای که به مقام معظم رهبری نوشته‌اند خاضعانه کل این فتح و پیروزی را به ذات اقدس الهی نسبت دادند، این معنا و تأثیر دعاست.
وی داعش را برانگیخته ‌شده استکبار و صهیونیست دانست و اظهار داشت:همه این کشورهای عراق، سوریه و بخشی از ایران و همسایه‌های این کشورها، هیچ کدام این فکر را نمی‌کردند که این خوارج بدخیمِ برانگیخته ‌شده استکبار و صهیونیسم به ذلیل‌ترین وجه از این کشورها طرد شوند که امیدواریم ذات اقدس الهی اینها را به عذاب الیم در دنیا و آخرت معذّب بفرماید!

**غلبه انسان های شایسته بر ستم جاهلیت
آیت الله محمدعلی علوی گرگانی از دیگر مراجع عظام تقلید نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در صحنه تحولات منطقه رخ داده است نشانه ای از پیروزی جبهه ایمان و استقامت ملت ها و انسان های شایسته و مؤمن در مقابل ظلم و ستم جاهلیت است.
وی ادامه داد: اتفاقاتی که در چند سال گذشته در قالب کشتار و اسارت افراد بیگناه و کودکان معصوم و زنان بی سرپناه رخ داده است بارها دل ما و همه انسانهای آزاد مرد را رنجانده بود و غصه های جوامع اسلامی را دو چندان کرده است.
آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: حال که با رشادت های جوانان مؤمن و مقاوم از کشورهای مختلف مخصوصا جوانان عراق و سوریه و ایران و افغانستان و پاکستان و برخی کشورهای دیگر و با فرماندهی آگاهانه و شجاعانه فرماندهان اسلام مخصوصا سردار عزیز جناب آقای حاج قاسم سلیمانی و با رهبری داهیانه رهبر عزیزمان مقام معظم رهبری و راهنمایی مرجعیت معظم عراق حضرت آیت الله العظمی سیستانی این شجره خبیثه که پیاده نظام طاغوت و استکبار جهانی به سردمداری صهیونیزم بین الملل بوده است، از بین رفته است، خدا را بسیار سپاسگزار بوده و امیدوارم که این اضمحلال آغازی بر روند پایان سلطه استکبار جهانی و شیطان صفت و فرج حقیقی باشد.
7401/ 6133/ گزارش از : بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

انتهای پیام /*

نظر شما