شناسهٔ خبر: 22651670 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

نگاهی به دوگانه اصلاح طلبان و احمدی نژاد:

مگر میرحسین موسوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نبود!/ چرا غبار حلقه انحرافی، فتنه 88 را تطهیر نمی کند؟

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی جهان نيوز: در چند سالی که احمدی نژاد و حلقه انحرافی برای نظام و کشور هزینه های بیهوده ای را رقم زده اند، اصلاح طلبان به دنبال آن هستند که برای فتنه 88 نمدی از فتنه های جدید بدوزند.

به گزارش جهان نيوز، جریان اصلاح طلب چه در دوره زمامداری امور اجرایی و مقننه و چه پس از آن  در انتخابات مهم 88، نشان دادند که نه ظرفیت مدیریت بحران ها را دارند و نه بر اصول و ارزش های انقلاب و جمهوری اسلامی پایدارند. آنها تمام تلاش خود را برای استحاله ارزش ها و یافتن راه جدید در زمامداری به کار بردند ولی هرگز از ظرفیت های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برای گفتمان سازی خود بهره ای نبردند. واردسازی گفتمان های غربی و تلاش برای بومی سازی آنها در قالب جریان اصلاح طلب، تا به امروز نیز ادامه داشته و بازگشت تدریجی آنها به قدرت نیز باعث نگردیده تا خود را با واقعیات موجود و منافع ملی وفق دهند.

به هر روی تلاقی جریان اصلاح طلب با دولت احمدی نژاد در دوره های نهم و دهم خود یک جریان دیگر است و نزدیکی و دوری این دو نیز داستان دیگر. اما آنچه در سال های اخیر و در دورانی که کنش گری احمدی نژاد و یارانش بیش از گذشته در عرصه سیاسی و اجتماعی ایران روی داده، فرصتی را فراهم ساخته تا اصلاح طبان برای تطهیر خویش از فتنه های گذشته، از آب گل آلود شده توسط حلقه انحرافی ماهی بگیرند.

هرچند در برهه هایی نزدیکی منافع ایجاب کرد تا شخصی مانند مشایی، به ریئس دولت اصلاحات نامه بنویسد یا دیگر عناصر حلقه انحرافی به دنبال ائتلافی با جریان اصلاح طلب باشد، ولی جریان اصلاح طلب که سابقه خود را در نظام بسیار تیره می دید، از فرصت احمدی نژاد به عنوان فتنه گر اصلی بهره های فراوان برده است.

دادگاه حمید بقایی و ادامه حاشیه آفرینی های وی در جلوی دادگاه  و روزهای گذشته در حرم مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی به بهانه بست نشینی! باعث شده تا اصلاح طلبان در اجماعی رسانه ای وسیاسی هماهنگ ضمن محکوم کردن این حرکات، لزوم برخورد با چنین حلقه ای را که مقدسات را وسیله اهداف خود قرار داده اند، ضروری دانسته اند. علیرضا رحیمی، عضو اصلاح طلب مجلس در واکنش شدید به بست نشینی یاران احمدی نژاد آن را انحراف و توطئه ای در اوج عزاداری مردم ایران دانسته است: « این در نظام جمهوری اسلامی اولین بار است که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، بست‌نشینی در اماکن مذهبی در اعتراض به عملکرد مسئولان را تشویق، حمایت و همراهی می‌کند. توطئه‌های جدید با استفاده از شرایط اقتصادی کشور و مردم توسط حلقه مطروده نو به نو می‌شوند و در اوج عزای عمومی ملت در غم مصائب هموطنان کرد، بازی جدید انحرافی توسط حلقه مرکزی پاکدستان در حرم عبدالعظیم (ع) با حضور و سخنان عضو مجمع تشخیص مصلحت کلید می‌خورد.»

البته حمایت از قوه قضاییه و دستگاه عدالت کشور از سوی جریان های سیاسی همواره باید دنبال شود و با عدم مصداق گرایی برخی از تخلفات یا نامهربانی ها را نباید به پای دستگاهی نوشت که در خط مقدم مبارزه با فساد کلان اقتصادی در ایران است. با این حال این را نباید از نظر دور داشت که یکی به نعل و یکی به میخ زدن اصلاح طلبان نمی تواند مانع از عدم رصد نیت ها و مقاصد سیاسی این طیف در حمایت از برخی از نهادها شود. محمود صادقی، نماینده اصلاح طلب و عضو فراکسیون امید با یک اظهارنظر خام و بدون پشتوانه درباره حساب های ریئس دستگاه قضاییه ماهها برای کشور در عرصه رسانه ای و رسانه های معاند هزینه ایجاد کرد. حتی با وجود پاسخ وزیر وقت اقتصاد و مقامات قضایی درباره اجازه ولی فقیه پیرامون حساب ها، وی مکررا اصرار بر تخلف و فساد اقتصادی داشت و این مورد به سوژه ای خوب برای دشمنان تبدیل شد.

ولی در کنار چنین فضاسازی هایی، آیا اصلاح طلبان می توانند با حربه احمدی نژاد سابقه فتنه 88 را پاک کنند و بدون هیچ هزینه ای از کنار آن عبور کنند؟ اگر در آن سال ها میرحسین موسوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نبود که علم تقلب در انتخابات را بلند کرد و با متهم کردن تمامی نهادهای انقلابی، اجرایی و قضایی و ... فرصت بی نظیری در اختیار دشمنان قرار داد تا فشارها و تحریم های فلج کننده علیه ایران را تقویت کنند. سران فتنه و حامیان آنها برای رسیدن به مقاصد باطل خود، ماهها کشور را تعطیل کردند و در روز عاشورای حسینی مردم را دعوت به آشوب کردند و آن افتضاح به بار آمد. به نظر آقای رحیمی، عاشورا و محرم مقدس نبود که مستمسک اهداف سیاسی هم قطارانش قرار گرفت؟

باید عنوان کرد تکلیف احمدی نژاد و جریان انحرافی کاملا مشخص است و آنها هرچند برای فرار رو به جلو از پاسخگویی در مقابل تخلفات و فسادهای احتمالی، حمله به قوه قضاییه و دیگر نهادها را در پیش گرفته اند، اما این دلیل نمی شود که اصلاح طلبان با اتکا به این شرایط دست به فضاسازی بزنند و خود را از سابقه تیره و تار خود بدون هیچ جوابگویی یا عذرخواهی مبرا سازند.

بدون شک اتفاقات مربوط به حلقه انحرافی به خاطر پشتوانه ضعیف و عدم اقبال عمومی از این تحرکات پایان خواهد یافت، اما آنچه باقی است و نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت، فتنه ای بود که برخی از حامیان آن همچنان اصرار بر حقانیت خود دارند و رفتاری های اخیر احمدی نژاد را دلیل حقانیت خود در آن سال ها جلوه می دهند! هر کس در هرجا و مسئولیتی می بایست در مقابل اقدامات خود پاسخگو باشد، و این اصلی است که اصلاح طلبان نباید فراموش کنند و حلقه انحرافی را برای فرار از پاسخگویی خود بهانه قرار دهند.
 

نظر شما