شناسهٔ خبر: 22651527 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لیگ برترفوتبال/ جنگ صدرنشینی در شهر جم

صاحب‌خبر -

دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر در حالی از روز جمعه آغاز می شود که تیم های بالانشین و مدعی در بازی های هفته گذشته نتایج خوبی کسب نکرده اند و اکنون در پی جبران مافات هستند.
روز جمعه و در نخستین بازی این هفته تیم پدیده مشهد پس از یک امتیازی شیرینی که هفته گذشته مقابل پرسپولیس کسب کرد در خانه خود از نفت تهران پذیرایی می کند و در صورت کسب پیروزی به طور کامل در جمع مدعیان قرار می گیرد.
صنعت نفت آبادان و سپاهان اصفهان که هر کدام 14 امتیاز اندوخته دارند و در جدول همسایه هستند به مصاف یکدیگر می روند و تیم برنده به روزهای آینده و رسیدن به رتبه های بالای جدول امیدوار می شود.
تراکتورسازی تبریز که یکی از بدترین فصول خود در لیگ برتر را تجربه می کند در خانه خود از سپیدرود رشت میزبانی می کند. این دو تیم که هر دو 12 امتیازی هستند نیاز به کسب امتیاز دارند تا از بحران فاصله بگیرند.
استقلال خوزستان رده پانزدهمی که نشانی از سال های گذشته خود ندارد در رقابتی دشوار از پیکان مدعی، میزبانی خواهد کرد.
روز شنبه، ذوب آهن و فولادخوزستان که بردهای شیرینی را در بازی های قبلی به دست آورده اند در اصفهان رو در روی هم قرار می گیرند. جدال اندیشه های «امیر قلعه نویی» و «سیروس پورموسوی» که هر دو فوتبال تهاجمی را در دستور کار دارند از زیبایی های این بازی است.
در حساس ترین بازی این هفته، پارس جنوبی صدرنشین که در نخستین تجربه حضورش در لیگ برتر شگفتی ساز شده است با حمایت هزاران هوادار متعصب خود میزبان پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی است.
شاگردان «مهدی تارتار» و «برانو ایوانکوویچ» از ابتدای فصل رقابت شانه به شانه ای برای صدرنشینی داشته اند و این نبرد تاکنون با برتری پارس جنوبی (با یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس) همراه بوده است.
بدون تردید برنده این دیدار مهم می تواند خیال خود را تا حدود زیادی برای قهرمانی در نیم فصل آسوده کند.
سایپا که پس از هفت هفته طعم پیروزی را در بازی گذشته مقابل نفت تهران چشید از سیاه جامگان قعرجدولی میزبانی می کند. سیاه جامگان نیز پس از متوقف کردن استقلال تهران با انگیزه بیشتر به دنبال رهایی از انتهای جدول است.
در اخرین بازی هفته سیزدهم، استقلال تهران که به دنبال حکم کمیته انضباطی باید در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به میدان برود و هوادرانش را در کنارش ندارد از شاگردان «فیروز کریمی» میزبانی می کند.
شاید این آخرین فرصت برای آبی های پایتخت باشد تا به ناکامی های پایان داده و هوادارانشان را به آینده بهتر امیدوار کنند، چرا که کسب تنها 13 امتیاز و فاصله 12 امتیازی با صدر جدول، زیبنده یک تیم بزرگ نیست.
**برنامه دیدارها بدین شرح است:
*جمعه 3 آذرماه/
پدیده مشهد - نفت تهران / 14:30
صنعت نفت آبادان – سپاهان اصفهان / ساعت 15
تراکتورسازی تبریز – سپیدرودرشت / ساعت 15:30
استقلال خوزستان – پیکان / ساعت 16:45
*شنبه 4 آذرماه/
ذوب آهن اصفهان – فولادخوزستان / 15
پارس جنوبی – پرسپولیس / ساعت 15
سایپا – سیاه جامگان / 15:15
استقلال تهران – گسترش فولاد/ ساعت 17:30
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**3783*1724*
خبرنگار: امیر میرزاییان انتشاردهنده: حسین فتح الهی

انتهای پیام /*

نظر شما